Trwa ładowanie...
d4gjldb
marka
26-03-2009 14:09

Przesiadka do małego samochodu

d4gjldb
d4gjldb

Komisja Europejska przygotowuje przepisy nakładające na koncerny motoryzacyjne limity emisji dwutlenku węgla dla nowych samochodów. Niektórzy producenci aut twierdzą, że hasła ekologów wykorzystano do walki o rynek.

Komisja Europejska przedstawiła plan limitu emisji CO2 w postaci średniej dla całej floty koncernu na poziomie 130 g na każdy przejechany kilometr (obecna średnia wynosi około 160 g). W związku z tym producenci będą musieli zmniejszyć swoje modele albo wprowadzić kosztowne technologie redukujące zużycie paliwa, aby podołać normom, które mają wejść w życie w 2012 roku. Przeciwne tym projektom jest Europejskie Zrzeszenie Producentów Samochodów ACEA, które uważa, że limit emisji dwutlenku węgla powinien zależeć od masy samochodu, jak w Japonii czy w Chinach (wprowadzenie takiego systemu rozważa USA).

Krytykowana przez ACEA jest także wysokość kar dla przemysłu samochodowego, które politycy planują zwiększyć z 20 EUR za każdy gram powyżej limitu w 2012 roku do 95 EUR (do 475 EUR za tonę) w 2015. Dla energetyki cena wynosi obecnie około 5 EUR za tonę, a w 2012 roku prawdopodobnie wzrośnie do 33 EUR. Producenci oburzają się, bo rocznie wydają 20 mld euro na badania i rozwój. W latach 1995-2006 obniżyli emisję dwutlenku węgla z produkowanych przez siebie aut o 13%.

d4gjldb
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d4gjldb
Więcej tematów