Prawie jak wyścigówka - LE MANSory Convertible

Obraz
Obraz

24-godzinny maraton w Le Mans jest jednym z najlepiej znanych wyścigów. W celu podkreślenia możliwości zmodyfikowanego Bentley’a Continentala GTC firma Mansory nawiązała do legendarnych zawodów, nazywając najnowszą zabawkę dla najbogatszych LE MANSory Convertible. Jak by tego było mało, nawiązując do czasu trwania wyścigu, produkcję pojazdu ograniczono do zaledwie 24 egzemplarzy.

Mansory zdecydowało się na kompletny tuning brytyjskiego szlachcica. Przedni zderzak ma bardziej agresywne kształty, a zainstalowane w nim światła do jazdy dziennej z diód LED podkreślają wyjątkowość auta.

Obraz

Maska o długości pokładu lotniskowca skrywa potężny silnik. Jego 12 cylindrów ustawiono w układzie „W”, co gwarantuje stosunkowo niewielkie wymiary jak na pojemność 6 litrów. Dwie turbosprężarki pompują do komór spalania niewyobrażalnie duże ilości powietrza, dzięki któremu spalane paliwo udaje się przemienić w 641 KM oraz 780 Nm. Przyrost mocy jest zasługą modyfikacji elektroniki sterującej pracą silnika, a także zastosowania układu wydechowego ze stali szlachetnej. Zdaniem producenta jego dźwięk sprawi, że bolid pozostanie na długo w pamięci osób, koło których przemknął.

Obraz

W przypadku ekskluzywnego krążownika szos osiągi nie są najważniejsze. Mało który posiadacz choć raz dociśnie gaz do oporu. O wiele ważniejsza będzie świadomość, iż niemal każdy pojazd może zostać wyprzedzony... Nawet logo Ferrari na masce konkurenta nie będzie gwarantem bezpieczeństwa. LE MANSory Convertible rozpędza się do „setki” w 4,5 sekundy, a maksymalnie uzyskuje 330 km/h.

Wykorzystanie wszystkich talentów silnika ułatwia dopracowany układ napędu, który rozprowadza moment obrotowy na kute koła o wymiarach 265/35/22 z przodu oraz 305/30/22 z tyłu. Felgi w „raperskim” rozmiarze nie były próbą trafienia w gusta muzyków, ale koniecznością umożliwiającą zamontowanie monstrualnie wielkich tarcz hamulcowych.

Obraz

Bez ostatnich dynamiczna jazda kabrioletem o masie niemal 2,5 tony błyskawicznie skończyłaby się w przydrożnym rowie.

Przygotowane przez Brembo elementy mają średnicę 412 mm z przodu oraz 405 mm z tyłu, a współpracują odpowiednio z 6- i 4-tłoczkowymi zaciskami. Jeżeli właścicielowi kiedykolwiek przyjdzie je wymienić, będzie musiał pożegnać się z sumą, za którą równie dobrze mógłby kupić miejski samochód...

Obraz

Ukoronowaniem tuningu były poprawki w kabinie. Nawiązując do sportowych aspiracji pojazdu, firma Mansory pokusiła się o elementy wykończeniowe z karbonu oraz polerowanej stali. Zestawiono je z nową tapicerką z najlepszych gatunków skór.

Ile warty jest pojazd, który trafi do 24 szczęśliwców? Tuner oficjalnie tego nie zdradził, choć by większość przestała snuć wizje o zaparkowaniu go we własnym garażu wystarczy powiedzieć, że bazowy Bentley kosztuje kilkaset tysięcy euro...

Łukasz Szewczyk

Wybrane dla Ciebie
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne