Prawa telewizyjne do Formuły 1 przebiją Mundial?!

Obraz
Źródło zdjęć: © AFP

Transmisje ze startów Roberta Kubicy droższe niż mundial i Liga Mistrzów? Niedługo okaże się, kto przejmie od TV 4 prawo do pokazywania Formuły 1 przez najbliższe trzy lata. Cena wywoławcza to 12 milionów dolarów. Do walki stają TVP, Polsat i TVN – pisze Rzeczpospolita.

- Wszystko rozstrzygnie się między 15 a 30 listopada. Licytacja będzie bardzo ostra, a 4 miliony za sezon to wcale nie jest wygórowana stawka - zapowiada Marian Kmita, szef sportu w Polsacie. Ta stacja będzie miała prawo pierwokupu, bo Polsat i TV 4, która dotychczas transmitowała wyścigi, należą do tej samej grupy medialnej. Wszystkie prawa telewizyjne i marketingowe do Formuły 1 są własnością szarej eminencji tego sportu Berniego Ecclestone'a, ale on negocjacjom z Polakami będzie się na razie przyglądał z daleka.

Na naszym rynku Ecclestone'a reprezentuje firma Turning Point. Jej właściciel Paul Turner był kiedyś jednym z dyrektorów w Mobil Oil, potem szefem zespołu rajdowego Krzysztofa Hołowczyca, a dwa lata temu po raz pierwszy pośredniczył w sprzedaży praw do F1. - To, że wyścigi znalazły się w TV 4, nie było przypadkiem - mówi dyrektor programowy tej stacji Adam Stefanik.

- Moja znajomość z Turnerem odegrała swoją rolę. TV 4 kupiła prawa okazyjnie, bo wówczas Robert Kubica dopiero szukał drogi do Formuły 1 i zainteresowanie tym sportem było w Polsce niewielkie. Wyścigi bez Polaka oglądało średnio 350 tysięcy widzów. Jego debiut na torze Hungaroring - już 2,4 mln.

Za trzy tygodnie Turner ma ogłosić cenę wywoławczą. Jeśli potwierdzą się informacje nieoficjalne, szef Formuły 1 za licencję na trzy sezony zażąda ok. 12 milionów dolarów - więcej niż TVP zapłaciła za prawa do 32 meczów ostatnich piłkarskich mistrzostw świata i mniej więcej tyle, ile kosztowały TVN trzy sezony Ligi Mistrzów. A to przecież tylko propozycja do negocjacji.

Wybrane dla Ciebie

Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Test: Harley-Davidson Fat Boy - stylowa ikona popkultury
Test: Harley-Davidson Fat Boy - stylowa ikona popkultury
Czołówka motocykla i auta. Alkomat wskazał przyczynę
Czołówka motocykla i auta. Alkomat wskazał przyczynę