Trwa ładowanie...
d40abtl
04-02-2015 22:10

Poznań/ Światowa premiera VW Caddy nowej generacji

d40abtl
d40abtl

Koncern Volkswagen w środę w Poznaniu zaprezentował nową generację samochodu użytkowego VW Caddy. Ponieważ pojazd będzie produkowane wyłącznie w poznańskiej fabryce VW, koncern po raz pierwszy zorganizował światową premierę swojego nowego modelu w Polsce.

Podczas premiery pokazane zostały cztery z wersji, w jakich sprzedawany będzie nowy VW Caddy. Auta powstały w poznańskim zakładzie i są częścią przedseryjnej produkcji. Poprzednia, trzecia generacja auta sprzedała się na całym świecie w liczbie ok. 1,5 mln sztuk.

Na prezentacji w Poznaniu obecny był wicepremier, minister gospodarki Janusz Piechociński, który zwrócił uwagę, że zaangażowanie VW jest potwierdzeniem jakości polskiej gospodarki.

"Cieszę się, bo to druga światowa premiera samochodu w przestrzeni polskiej motoryzacji i demokratycznego państwa od 25 lat. Pierwszy był Opel Cascada, a dzisiaj mamy nowego Caddy" - powiedział Piechociński.

d40abtl

Jak mówił PAP prezes VW Poznań Jens Ocksen, produkcja modelu nowej generacji daje poznańskiej fabryce stabilizację na najbliższe lata.

"Chcemy tu również produkować następną, piątą generację Caddy. Z Wielkopolską wiążemy dalekosiężne plany. Kiedy VW Crafter zacznie powstawać pod Wrześnią i osiągnie w 2017-2018 r. docelowy wolumen produkcji, to w Wielkopolsce będzie powstawało więcej samochodów niż w Hanowerze, gdzie VW Samochody Użytkowe ma swoją siedzibę" - zapowiedział Ocksen.

Wprowadzenie do produkcji nowego modelu wymagało inwestycji i zmian w zakładzie. Przeprowadzono je w ub. roku podczas wakacyjnej przerwy w pracy fabryki.

Pytany o ewentualne zwiększenie zatrudnienia Ocksen mówił: "Czekamy na reakcję rynku. Przewiduję, że będziemy sprzedawać więcej samochodów".

d40abtl

W Poznaniu znajduje się jedyna na świecie fabryka produkująca VW Caddy - wpłynęło to na decyzję o organizacji premiery w Polsce. W ub. roku zakład zlokalizowany w dzielnicy Antoninek opuściło ponad 148 tys. samochodów VW Caddy trzeciej generacji, z czego 145,2 tys. wyprodukowano na eksport. VW Poznań zatrudnia 6,8 tys. osób.

Wicepremier Piechociński przekonywał w środę w Poznaniu, że 2014 r. był ostatnim ze stosunkowo małą liczbą produkowanych w kraju aut. "Produkujemy już prawie wszystko, z czego składa się nowoczesny samochód. Mamy silne ośrodki akademickie, coraz lepszą infrastrukturę, odbudowujemy szkolnictwo zawodowe" - wymieniał minister gospodarki.

Przypomniał, że Polska w 2014 r. wyszła na pierwsze w Europie miejsce, jeśli chodzi o potencjał produkcji i eksportu części, akcesoriów i podzespołów samochodowych. "Na dobrą sprawę brakuje nam jeszcze tylko blachy na karoserie" - podkreślił Piechociński. Dodał, że w ramach projektu Kraków-Nowa Huta Polska chce przekonać koncern Arcelor Mittal, żeby produkował wysokiej jakości blachę na karoserię.

d40abtl

Według wstępnych danych Ministerstwa Gospodarki za trzy kwartały 2014 r. eksport wyrobów przemysłu motoryzacyjnego wzrasta. Na koniec 2014 r. może osiągnąć wartość ok. 19 mld euro.

Koncern VW w Poznaniu obecny jest od 1993 r. Firma weszła wówczas w spółkę z Fabryką Samochodów Rolniczych Polmo, która produkowała w zakładzie w Antoniku samochody Tarpan.

VW Poznań jest w 100 proc. własnością marki VW Samochody Użytkowe. Oprócz fabryki w dzielnicy Antoninek do koncernu należy zlokalizowana w dzielnicy Wilda odlewnia oraz wybudowany w Swarzędzu zakład zabudów specjalnych.

d40abtl

W 2014 r. VW ogłosił, że pod Wrześnią (Wielkopolskie) wybuduje fabrykę, która ma produkować nową wersję samochodu dostawczego VW Crafter; jesienią ruszyły prace. Na terenie 220 ha powstaje zakład, który ma zacząć działać w II połowie 2016 r. Wartość inwestycji szacowana jest na 3,3 mld zł, w fabryce zatrudnionych zostanie ok. 3 tys. osób.

VW Poznań szacuje, że w 2018 r. w zakładach pod Wrześnią i w Poznaniu będzie produkował rocznie 280 tys. samochodów. Po ukończeniu fabryki Craftera firma ma zatrudniać w Wielkopolsce ok. 10 tys. pracowników.

W Polsce aktywną działalność prowadzi ponad 1,3 tys. producentów motoryzacyjnych. Ponad 500 z nich to podmioty zatrudniające powyżej 9 osób, natomiast ponad 130 należą do przedsiębiorstw o zatrudnieniu przekraczającym 250 osób.

d40abtl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d40abtl
Więcej tematów