Szykowany z myślą o wejściu w nowy segment rynku model Iveco Massif będzie miał swoją oficjalną premierę podczas targów Samoter w Weronie (początek marca 2008). Polski debiut planuje się na przełom kwietnia i maja.
Iveco Massif to samochód przeznaczony do pracy w terenie, którego konstrukcja dziedziczy cechy najlepszych modeli terenowych. Pojazd świetnie sprawuje się w wielu branżach - szczególnie tych, które pracują w trudnym terenie (np. służby budowlane, drogowe, leśne). Na producenta modelu Massif Iveco wybrało firmę Santana, której zakłady znajdują się niedaleko Linares na południu Hiszpanii.
Iveco Massif jest gruntownie przebudowaną od strony konstrukcyjnej i stylistycznej wersją modelu Santana PS10, który z kolei wykorzystuje rozwiązania Land Rover Defender. Jednostką napędową będzie 3-litrowy silnik wysokoprężny HPI (176 KM, 400Nm), oferowany już w gamie Iveco Daily. W późniejszym okresie przewidziano motor z doładowaniem. 6-stopniowa skrzynia biegów Overdrive pochodzi od firmy ZF.
Według nieoficjalnych źródeł, nowość marki Iveco górować będzie nad ofertą Land Rovera dzięki kabinie pasażerskiej wykonanej z materiałów wysokiej jakości oraz wygodniejszym siedzeniom.
Na rynku niemieckim dealerzy poznają Iveco Massif już w styczniu, natomiast początek sprzedaży wyznaczono na marzec. Samochód będzie można nabyć w ponad 300 punktach sieci Iveco oraz w wybranych salonach dealerskich Fiata. Prognoza sprzedaży to około 100 egzemplarzy rocznie.
Niedawno branżę motoryzacyjną zelektryzowała informacja, że w przyszłym roku na rynku może ewentualnie pojawić się wersja Massifa firmowana marką Fiat.
„Luca De Meo, szef Fiat Automobiles, został przeze mnie poproszony o to, aby zastanowić się nad pomysłem dokonania zmian w wyglądzie kabiny i nadwozia Massifa w ramach prac nad następcą dla modelu Campagnola - powiedział kierujący włoskim koncernem Sergio Marchionne kilka miesięcy temu.
Fiat Campagnola produkowany był w latach 1955-68, a także jako model kolejnej generacji od roku 1974 do 1979. Przygotowanie dla Fiata wersji Massifa pozwoliłoby koncernowi z Turynu poszerzyć gamę produktową bez konieczności ponoszenia dużych nakładów inwestycyjnych.
Źródła: Samar, Automobilwoche, Iveco Poland
Dziękujemy firmom Iveco oraz Italiaspeed za zdjęcia wykorzystane w tym artykule