Trwa ładowanie...
d3p4q66
10 sierpnia 2016, 14:45

Port Gdańsk obsługuje kolejny serwis oceaniczny z Azją

d3p4q66
d3p4q66

Port w Gdańsku rozpoczął obsługę kolejnego serwisu oceanicznego z Azji. Co najmniej raz w miesiącu do Gdańska ma zawijać statek typu Ro-Ro armatora Bahri z Arabii Saudyjskiej. Jednostka ma transportować cysterny. Port obsługuje też dwa dalekowschodnie serwisy kontenerowe.

Port Gdańsk podał w środę w komunikacie, że "decyzja armatora o włączeniu Portu Gdańsk do swojej siatki regularnych serwisów żeglugowych związana jest m.in. z realizacją dużego kilkuletniego kontraktu na dostawę cystern, jaki jeden z czołowych producentów wagonów kolejowych w Polsce podpisał z saudyjskim operatorem kolejowym". Podano, że armator Bahri zapewnia regularne zawinięcia do portu w Gdańsku z częstotliwością co najmniej raz w miesiącu na trasie Dammam - Jebel Ali - Djibouti - Jeddah - Bilbao - Hamburg - Gdańsk - Antwerpia - Tilbury.

Monika Wszeborowska z Portu Gdańsk wyjaśniła PAP, że w tym tygodniu jednostka zabrała z Gdańska 30 cystern. Cysterny dostarczane są z południa Polski do Portu Gdańsk na szynach, skąd bezpośrednio wtaczane są na specjalistyczne roll trailery i na nich załadowywane na statek. Operacje przeładunkowe realizuje spółka Port Gdański Eksploatacja, natomiast obsługę agencyjną statków prowadzi Wilhelmsen Ships.

Ro-Ro (od ang. Roll On / Roll Off) to typ statku przystosowanego do przewożenia ładunków tocznych i pojazdów (samochodów lub wagonów kolejowych). Przy załadunku i wyładunku nie są wykorzystywane dźwigi, a ładunki są wtaczane przez rampę.

d3p4q66

Port w swoim komunikacie zwrócił uwagę, że decyzja armatora Bahri wpłynie nie tylko na wzbogacenie siatki połączeń żeglugowych Gdańska, ale także na stworzenie po raz pierwszy w porcie serwisu dla towarów do lub z Arabii Saudyjskiej i Zjednoczonych Emiratów Arabskich. Nowa linia oceaniczna daje też szansę na zwiększenie udziału przeładunków typu Ro-Ro w strukturze towarowej portu.

Podano, że narodowy przewoźnik saudyjski, firma Bahri specjalizuje się w przewozach drobnicy, paliw, chemikaliów oraz ładunków masowych suchych. Od prawie 40 lat świadczy usługi transportowe głównie w obszarze południowej Azji zwłaszcza Półwyspu Arabskiego, wschodniego wybrzeża Ameryki Północnej, ale także północnej Europy.

Statki dwóch linii Azja-Europa obsługuje natomiast terminal kontenerowy DCT w porcie. Rok temu terminal obsłużył pierwszy statek dalekowschodniego serwisu Alians G6, który utworzyły: APL, Hyundai Merchant Marine (HMM), Mitsui O.S.K. Lines (MOL), Hapag-Lloyd, Nippon Yusen Kaisha (NYK) oraz Orient Overseas Container Line (OOCL). W ramach cotygodniowego serwisu Loop 7 statki zawijają do sześciu kolejnych portów europejskich: Rotterdamu, Hamburga, Gdańska, Goeteborga, Antwerpii oraz Southampton. Po przekroczeniu Oceanu Indyjskiego, serwis zatrzymuje się w Qingdao, Szanghaju, Hongkongu, Yantian oraz Singapurze.

Od początku (od 2007 r.) partnerem strategicznym terminala DCT jest duński operator kontenerowy Maersk Line, który jako pierwszy uruchomił kilka lat temu bezpośrednie połączenie oceaniczne z Azją, czyli serwis AE10 Maersk Line. W ramach tego serwisu wpływają statki o pojemności 18 tys. TEU (TEU - jednostka pojemności równoważna objętości kontenera o długości 20 stóp).

W pierwszym półroczu 2016 r. w Porcie w Gdańsku przeładowano prawie 18 milionów ton towarów, o 4,3 proc. więcej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. W 2015 roku Port Gdańsk ustanowił rekord polskiej gospodarki morskiej - przeładował prawie 36 mln ton ładunków, o 11 proc. więcej niż rok wcześniej.

d3p4q66
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d3p4q66
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj