Druga generacja - Seria G - 1973 r.
Dziesięć lat po premierze dokonano metamorfozy 911. Model G był produkowany aż 16 lat, od 1973 do 1989 r. Posiadał duże osłony harmonijkowe mające ochronić pasażera podczas zderzenia. W celu zapewnienia bezpieczeństwa zastosowano też zintegrowane zagłówki oraz 3-punktowe pasy. Kamieniem milowym w historii 911 była prezentacja pierwszego 911 Turbo z 3-litrowym silnikiem (256 KM) i ogromnym spoilerem tylnym w 1974 r. Kolejny skok wydajności nastąpił w 1977 r. dzięki wyposażonemu w intercooler 911 Turbo 3,3 (296 KM). W 1983 r. wolnossące 911 Carrera (3,2 l/228 KM) zastąpiło SC. W 1982 r. pojawiła się również wersja cabrio. Wprowadzone na rynek w 1989 r. 911 Carrera Speedster nawiązywało do legendarnego 356 z lat 50-tych.