Trwa ładowanie...

Porsche 911 GT3 RS 4.0: idealne na tor

Porsche 911 GT3 RS 4.0: idealne na torŹródło: zdjęcie producenta
d3d5yv2
d3d5yv2

Porsche postanowiło poprawić 911 GT3 RS. Kolejna wersja tego sportowego samochodu otrzymała najnowszą sportową technologię. Niemiecki producent tłumaczy, że doświadczenie wyścigowe pozwoliło uczynić tę 911-kę jeszcze szybszą.

(fot. zdjęcie producenta)
Źródło: (fot. zdjęcie producenta)

Wersja GT3 RS od dawna jest przeznaczona dla najbardziej wymagających kierowców, którzy mogą obyć się bez luksusów uzyskując w zamian niesamowite osiągi. To prawie sportowe auto z klatką bezpieczeństwa i paskami materiału zamiast uchwytów zostało stworzone z myślą o klientach, którzy często odwiedzają tory wyścigowe. Nic zatem dziwnego, że Porsche postanowiło jak najszybciej przenieść najnowszą technologię wyścigową do tego auta drogowego. Wolnossący silnik typu bokser został bez zmian przeniesiony z profesjonalnej wersji RSR - oznacza to zastosowanie kutych tłoków i elementów wykonanych z tytanu.

Ulepszona jednostka produkuje 500 KM przy 8 250 obrotach na minutę i 460 Nm przy 5 750 obr./min. Oznacza to aż 125 KM z litra pojemności. Taka moc pozwala na przyspieszenie do 100 km/h w 3,9 s, a do 200 km/h w 12 s. Najbardziej imponujące są możliwości nowego GT3 RS na torze. Obrazuje to typowy już dzisiaj test, czyli północna pętla toru Nurburgring - GT3 RS 4.0 przejeżdża ją w 7 minut i 27 sekund. Najnowsze Porsche zawdzięcza te osiągi zastosowaniu wyścigowego zawieszenia, dodatkowego spoilera oraz niewielkiej masie, równej 1 360 kg. Tak ograniczony ciężar pozwala na osiągnięcie stosunku mocy do masy na poziomie poniżej 3 kilogramów przypadających na każdego konia mechanicznego.

d3d5yv2

* TUTAJ ZOBACZYSZ WIĘCEJ ZDJĘĆ NOWEGO PORSCHE * Porsche GT3 RS 4.0 będzie sprzedawane w kolorze białym ze specjalnymi oznaczeniami. Nowa wersja będzie limitowana i powstanie tylko 600 egzemplarzy tego auta. Samochód będzie dostępny w sprzedaży od lipca 2011, a jego cena w Niemczech wyniesie niecałe 180 tys. euro (720 tys. zł). Niestety brak odpowiedniej infrastruktury sportowej oznacza, że raczej nie zobaczymy tej torowej maszyny w Polsce.

sj

d3d5yv2
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d3d5yv2
Więcej tematów