Porsche 911 GT3 RS 4.0: idealne na tor

Obraz
Źródło zdjęć: © zdjęcie producenta

Porsche postanowiło poprawić 911 GT3 RS. Kolejna wersja tego sportowego samochodu otrzymała najnowszą sportową technologię. Niemiecki producent tłumaczy, że doświadczenie wyścigowe pozwoliło uczynić tę 911-kę jeszcze szybszą.

Obraz
© (fot. zdjęcie producenta)

Wersja GT3 RS od dawna jest przeznaczona dla najbardziej wymagających kierowców, którzy mogą obyć się bez luksusów uzyskując w zamian niesamowite osiągi. To prawie sportowe auto z klatką bezpieczeństwa i paskami materiału zamiast uchwytów zostało stworzone z myślą o klientach, którzy często odwiedzają tory wyścigowe. Nic zatem dziwnego, że Porsche postanowiło jak najszybciej przenieść najnowszą technologię wyścigową do tego auta drogowego. Wolnossący silnik typu bokser został bez zmian przeniesiony z profesjonalnej wersji RSR - oznacza to zastosowanie kutych tłoków i elementów wykonanych z tytanu.

Ulepszona jednostka produkuje 500 KM przy 8 250 obrotach na minutę i 460 Nm przy 5 750 obr./min. Oznacza to aż 125 KM z litra pojemności. Taka moc pozwala na przyspieszenie do 100 km/h w 3,9 s, a do 200 km/h w 12 s. Najbardziej imponujące są możliwości nowego GT3 RS na torze. Obrazuje to typowy już dzisiaj test, czyli północna pętla toru Nurburgring - GT3 RS 4.0 przejeżdża ją w 7 minut i 27 sekund. Najnowsze Porsche zawdzięcza te osiągi zastosowaniu wyścigowego zawieszenia, dodatkowego spoilera oraz niewielkiej masie, równej 1 360 kg. Tak ograniczony ciężar pozwala na osiągnięcie stosunku mocy do masy na poziomie poniżej 3 kilogramów przypadających na każdego konia mechanicznego.

* TUTAJ ZOBACZYSZ WIĘCEJ ZDJĘĆ NOWEGO PORSCHE * Porsche GT3 RS 4.0 będzie sprzedawane w kolorze białym ze specjalnymi oznaczeniami. Nowa wersja będzie limitowana i powstanie tylko 600 egzemplarzy tego auta. Samochód będzie dostępny w sprzedaży od lipca 2011, a jego cena w Niemczech wyniesie niecałe 180 tys. euro (720 tys. zł). Niestety brak odpowiedniej infrastruktury sportowej oznacza, że raczej nie zobaczymy tej torowej maszyny w Polsce.

sj

Wybrane dla Ciebie
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła