Gamę nowej serii modeli Porsche z umieszczonym centralnie silnikiem uzupełniło nowe auto. Jest nim sportowe coupe 718 Cayman.
Pojazd korzysta z tych samych, 4-cylindrowych, turbodoładowanych jednostek typu bokser, co 718 Boxster. Bazowa, dwulitrowa wersja osiąga 300 KM mocy i 380 Nm maksymalnego momentu obrotowego, dostępnego w przedziale 1 950 - 4 500 obr./min. Średnie spalanie w cyklu pomiarowym NEDC to 5,7 l/100 km.
W ofercie pojawi się także wersja S o pojemności 2,5 litra. Posiada ona turbosprężarkę o zmiennej geometrii, dotychczas zarezerwowaną dla Porsche 911 Turbo. Silnik charakteryzuje się mocą 350 KM i momentem 420 Nm (1 900 - 4 500 obr./min.).
Porsche 718 Cayman z przekładnią PDK i opcjonalnym pakietem Sport Chrono przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,7 s, a jego prędkość maksymalna wynosi 275 km/h. 718 Cayman S na sprint od zera do „setki” potrzebuje 4,2 s i osiąga prędkość maksymalną 285 km/h. Z uwagi na większe możliwości dynamiczne samochodu, w nowej generacji zastosowano wydajniejszy układ hamulcowy z tarczami o średnicy 330 mm z przodu i 299 mm z tyłu. 718 Cayman otrzymał hamulce stosowane wcześniej w modelu Cayman S, a 718 Cayman S korzysta z 4-tłoczkowych zacisków z Porsche 911 Carrera oraz o 6 mm grubszych tarcz.
Modele można już zamawiać u dealerów niemieckiej marki. Ceny 718 Cayman startują od 224 510 zł, a 718 Cayman S - od 318 620 zł. Pierwsze egzemplarze trafią do nabywców pod koniec września br.
Źródło: Porsche
ll