Trwa ładowanie...
18-03-2016 11:27

Polski rynek motoryzacyjny kolejny raz na plusie

Polski rynek motoryzacyjny kolejny raz na plusieŹródło: mat. prasowy
d40afpy
d40afpy

W lutym polscy klienci zakupili 33 663 nowe samochody. Oznacza to wzrost o 18,5 proc. względem analogicznego miesiąca 2015 r.

Łącznie od początku roku Polacy kupili 65 459 aut, co przekłada się na wzrost na poziomie 12,7 proc. rok do roku. W lutym do salonów udało się o 7,5 proc. więcej klientów indywidualnych, jednak ścieżka wzrostów nadal jest głównie zasługą firm i instytucji, których udział w całkowitej sprzedaży wynosi ok. 61 proc.

Pozytywna passa utrzymuje się nie tylko w naszym kraju, ale w prawie całej Europie. W zeszłym miesiącu mieszkańcy Starego Kontynentu nabyli ponad 1 mln samochodów (+14,3 proc.), a od początku roku 2,1 mln (+10,1 proc.). Ożywienie w europejskich salonach trwa 30 miesięcy i wszystko wskazuje na to, że utrzyma się także w kolejnych miesiącach. W lutym wzrosty zanotowano m. in. w Niemczech, Wielkiej Brytanii, Włoszech, Hiszpanii czy Francji.

W poprzednim miesiącu ulubioną marką wśród osobówek była Skoda. Druga była Toyota, a trzeci Volkswagen. Co ciekawe, ten ostatni odnotował jeden z najwyższych wzrostów spośród wszystkich marek (+23 proc.). Dynamiką sprzedaży producent może pochwalić się także w całej Unii Europejskiej (+4,4 proc.), w której jest numerem jeden.

Zdaniem ekspertów ciężko jest prognozować dalszą tendencję na polskim rynku, gdyż zakupy w dużej mierze są zdeterminowane sytuacją gospodarczo-polityczną, która w ostatnich miesiącach jest bardzo dynamiczna. Ostrożne szacunki mówią jednak, że w całym 2016 r. uda się osiągnąć liczbę 370-390 000 nowych rejestracji oraz ok. 10-proc. wzrost.

d40afpy

Źródło: Exact Systems

d40afpy
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d40afpy
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj