Trwa ładowanie...
Rafał Kowal
21-01-2011 11:51

Polski motorynek: dekada trzech marek

Polski motorynek: dekada trzech marek
d3h3xjf
d3h3xjf

Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar sporządził zestawienie najchętniej kupowanych na polskim rynku marek aut osobowych w ciągu ostatnich 10 lat. Listę zdominowały tylko trzy firmy.

Pierwsze lata dekady to okres panowania Fiata (lata 2000-2004). Potem przyszedł czas Skody. Samochody czeskiej marki były najchętniej kupowane w roku 2005 i 2006. Kolejne dwa lata to okres dominacji Toyoty. Wreszcie w latach 2009-2010 na pozycję lidera wróciła Skoda.

Listę najlepiej sprzedających się modeli w Polsce od roku 2000 otwiera Fiat Seicento, którego lata świetności przypadają na okres 2000-2002. Potem po raz pierwszy na tron wjechała Skoda Fabia (2003), aby rok później ustąpić na krótko modelowi Fiat Panda. Od roku 2005 zaczyna się nieprzerwane panowanie Skody. Do roku 2008 Polacy najchętniej kupowali Fabie aby w ostatnich dwóch latach oddać koronę większej Octavii.

d3h3xjf
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d3h3xjf
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj