Trwa ładowanie...
20-01-2014 15:33

Polacy zakupili w 2013 r. 22 020 nowych aut Grupy Fiat-Chrysler

Polacy zakupili w 2013 r. 22 020 nowych aut Grupy Fiat-ChryslerŹródło: zdjęcie producenta
d6y8xdh
d6y8xdh

Fiat Auto Poland podsumowuje sprzedaż samochodów na polskim rynku w 2013 r. Łącznie Polacy zakupili 22 020 nowych aut Grupy Fiat-Chrysler.

Liderem w sprzedaży samochodów dostawczych jest Fiat Professional - w ubiegłym roku zarejestrowano 9 897 tego typu pojazdów oraz 141 minibusów, czyli aut użytkowych przewożących ludzi z homologacją M1 (np. Scudo i Ducato Panorama od 5 do 9 miejsc). Warto podkreślić, że Ducato jest już od 7 lat najlepiej sprzedającym się "dostawczakiem" w Polsce - w 2013 r. zakupiono 6 050 egzemplarzy. Pozostałe miejsca na podium zajęły Fiorino (1 391 egzemplarzy) oraz Doblo (1 224 egzemplarze).

Marka Fiat sprzedała 9 219 samochody. Klienci najchętniej wybierali Punto (3 008 egzemplarzy) oraz Pandę (2 500 sztuk). Na dalszych miejscach uplasowały się modele 500 (811 sztuk), Freemont (491 sztuk) oraz 500L (479 sztuki). Polacy zakupili też 1 106 Jeepów (wzrost o 10,2 proc.). Jeep Grand Cherokee był w ubiegłym roku najchętniej wybieranym dużym SUV-em (662 sztuki).

Na naszym rynku sprzedano 1 017 egzemplarzy samochodów Alfa Romeo, z czego zdecydowana większość to Giulietty (849 sztuk). Lancia cieszyła się wzięciem wśród 738 klientów, którzy najchętniej wybierali model Ypsilon (396 sztuk) oraz Delta (176 sztuk). Fiat Auto Poland sprzedało również 37 Abarthów.

Źródło: Fiat

ll/moto.wp.pl

d6y8xdh
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d6y8xdh
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj