Badanie opinii publicznej pokazało, że w ciągu ostatnich czterech lat jedynie 16 proc. Polaków zmieniało ubezpieczyciela przy zakupie nowej polisy.
Tak mała liczba jest zaskakująca ze względu na fakt, iż firmy ubezpieczeniowe prześcigają się w rywalizacji - zarówno ofertowej jak i cenowej.
Sondaż wykazał również że posiadacze aut rzadko zmieniają markę. Przez ostatnie cztery lata uczyniło to 20 proc. Polaków.
Jesteśmy również niechętni innym zmianom, nie związanym z motoryzacją. Operatora telefonii komórkowej zmieniło 19 proc. ludzi, bank - 10 proc., pracę - 33 proc. perfumy - 35 proc. kobiet i 26 proc. mężczyzn, markę papierosów - 11 proc. oraz...partnera - 17 proc.
Badanie zostało przeprowadzone metodą wywiadu bezpośredniego w maju 2012 przez IPSOS, na zlecenie Link4. Próba reprezentatywna wyniosła 975 mieszkańców Polski powyżej 18 roku życia.