Pokrowiec na motocykl – coś więcej niż zbędny gadżet

Jeśli z niecierpliwością odliczasz dni do weekendu by wyskoczyć na krótką przejażdżkę na motocyklu, oznacza to, że przez pozostałe 5 dni jednoślad stoi i się kurzy – dosłownie. Nawet gdy parkujesz w podziemnym garażu, warto zainwestować w pokrowiec.

Na pierwszy rzut oka nie jest niezbędny, ale i tak warto go kupićParking podziemny też nie jest idealnym rozwiązaniem - kurz dostaje się wszędzie
Mateusz Lubczański

Modeli i wariantów rozmaitych pokrowców nie da się zliczyć, tak jak rozmaitych jednośladów na drodze, dlatego tylko zaznaczę, na co zwrócić uwagę przy wyborze akcesoriów, które przydają się, nawet jeśli motocykl stoi na podziemnym parkingu. Tam sprzęt po prostu się kurzy, co sprzyja rysowaniu lakieru, nawet jeśli tylko przyjdziecie sobie na nim posiedzieć w chwili słabości.

Słowo klucz: wentylacja

Pokrowce chroniące tylko przed kurzem są lekkie i kompaktowe, ale nawet i one muszą zapewniać odpowiednią wentylację. Plandeka narzucona na motocykl sprawi, że pod nią będzie się zbierać para wodna, co w przypadku starszych maszyn (lub po kilku sezonach) sprawi, że możemy doczekać się rdzawego nalotu. Porządne pokrowce przepuszczają wodę na zewnątrz, ale nie pozwalają zmoczyć motocykla – jak porządna membrana w kurtce motocyklowej.

Warto też zwrócić uwagę na rozmiar. Przy wyborze pokrowca obowiązuje "odzieżowa" rozmiarówka pokroju M, L czy XL, więc jeśli twój jednoślad ma dodatkowe kufry, warto zdecydować się na coś większego.

Postój na zewnątrz

Nie zawsze masz możliwość trzymania motocykla w garażu, więc tu z pomocą przychodzą cięższe i grubsze pokrowce. Chronią motocykl nie tylko przed ciekawskimi, ale przede wszystkim przed promieniami UV (przez nie płowieje lakier), wodą, gradem, ptasimi odchodami czy wszystkimi innymi elementami, na które wystawiony jest jednoślad. Warto jednak zwrócić uwagę na kilka detali.

Jeżeli przyjeżdżasz do domu, nie masz czasu na schłodzenie wydechu. Zwykły, prosty pokrowiec po prostu się stopi – trzeba więc sięgnąć po coś z żaroodpornymi elementami. Pokrowiec powinien mieć też porządny ściągacz u dołu, a najlepiej jeszcze miejsce na podpięcie zabezpieczenia na koło. Ważna jest też – choć to rzadkie – kolorystyka. Jaśniejsze pokrowce nie będą się tak nagrzewały podczas słonecznych dni, a dodatkowe elementy odblaskowe sprawią, że parkujący obok kierowcy łatwiej zauważą naszą maszynę.

Źródło artykułu: WP Moto
Wybrane dla Ciebie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie