Trwa ładowanie...

Pogromca Porsche - Nothelle Audi TT BiTurbo 3.2 V6

Pogromca Porsche - Nothelle Audi TT BiTurbo 3.2 V6
d28szw9
d28szw9

Ktokolwiek uważał Audi TT za zniewieściały roadster może doznać ciężkiego szoku w chwili spotkania z wersją przygotowaną przez firmę Nothelle. Na pierwszy rzut oka to zwykła „TeTetka” z dużymi kołami oraz pakietem ospojlerowania o kontrowersyjnej urodzie...

Prawdziwe fajerwerki zostały ukryte pod maską. Seryjna wersja miała pod kształtną pokrywą sześć cylindrów o mocy 250 KM. Wystarczająco dużo, by móc zaprowadzić porządek „pod światłami” oraz by nie mieć najmniejszych problemów z łamaniem ograniczeń prędkości...

Inżynierowie z Nothelle stwierdzili, że z sześciu „garów” o pojemności 3,2 litra można wycisnąć dużo więcej. Stwierdzili i... wzięli się do pracy!

d28szw9

Pod maską zostały upakowane dwie turbosprężarki oraz intercoolery. W połączeniu z nowym oprogramowaniem komputera sterującego pracą silnika dało to moc... 520 KM, która pozwala rozpędzać się do 308 km/h. Co prawda Nothelle nie ogłosiło jeszcze danych dotyczących przyspieszeń, jednak 635 Nm pozwala z dużą prawdopodobieństwa założyć, że podrasowane TT będzie potrzebowało na sprint do 100 km/h mniej niż 5 sekund.

Moc trafi oczywiście na wszystkie koła. Będzie transferowana przez wyjątkowo szybko pracującą skrzynię DSG. Zmodyfikowany silnik Audi ma znacznie większy potencjał od seryjnej jednostki napędowej, więc nie obyło się bez wzmocnienia sprzęgła.

Kolejną modyfikacją jest obniżenie prześwitu o 25 milimetrów poprzez montaż krótszych i twardszych sprężyn, które współpracują z amortyzatorami o większej sile tłumienia.

Wraz z 20-calowymi kołami, oponami w rozmiarze 255/30 oraz spojlerem dociskającym tylną oś czynią z Audi prawdziwego pożeracza zakrętów. Doświadczony kierowca z pewnością ucieszy się na wieść, że charakterystykę pracy można regulować, by dostosować ją do własnych potrzeb oraz warunków panujących na drodze.

d28szw9

Znacznie większy potencjał silnika można okiełznać dzięki potężnym hamulcom. Przednie tarcze o średnicy aż 380 milimetrów pozwalają zatrzymać Audi pędzące 100 km/h na dystansie poniżej 34 metrów! Do niedawna był to wynik zarezerwowany dla najbardziej brutalnych wersji Porsche oraz Ferrari.

Supermocna „TeTetka” będzie dostępne jako zadziorne coupe oraz stylowy roadster.

Dowiedz się więcej: Co to jest moment obrotowy?

Łukasz Szewczyk

d28szw9
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d28szw9
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj