Trwa ładowanie...
d3autp2
04-08-2016 17:15

Podkarpackie/ Wkrótce przebudowa skrzyżowań w Nowej Dębie i Lutoryżu

d3autp2
d3autp2

Rzeszowski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad realizuje kolejne zadania w ramach Programu Likwidacji Miejsc Niebezpiecznych (PLMN). W najbliższym czasie rozpocznie się przebudowa skrzyżowań w Nowej Dębie i Lutoryżu.

Jak poinformowała rzeczniczka GDDKiA w Rzeszowie Joanna Rarus, w czwartek otwarte zostały oferty w przetargu na poprawę bezpieczeństwa na drodze krajowej nr 9 w Nowej Dębie i w Lutoryżu na drodze krajowej nr 19. "W obu przypadkach prace polegać będą na przebudowie tych niebezpiecznych skrzyżowań. Prace zakończyć się mają w październiku 2017 r." - dodała.

W przypadku inwestycji w Nowej Dębie oferty złożyły trzy firmy, ceny przez nie zaoferowane wynoszą od ponad 2,2 mln zł do prawie 2,4 mln zł. GDDKiA szacowała, że prace kosztować będą ponad 2,8 mln zł.

Natomiast przebudową skrzyżowania w Lutoryżu zainteresowane są dwie spółki. Oferty wynoszą ponad 1,3 mln zł i ponad 1,6 mln zł. To znacznie więcej niż szacunki GDDKiA, która planowała przeznaczyć na tę inwestycję prawie 600 tys. zł.

d3autp2

Rarus przypomniała, że do tej pory w ramach PLMN realizowane są cztery zadania, a dla kolejnych 37 prowadzona jest procedura przetargowa.

W sumie na Podkarpaciu ma zostać zrealizowanych 54 zadań z tego programu z czego 20 w systemie buduj (zakończenie robót w 2016r.), a 34 w projektuj-buduj (realizacja w latach 2016-2017).

"Tylko w ciągu dwóch lat w naszym województwie powstanie m.in. łącznie 28 km chodników oraz 28 zatok autobusowych. Dodatkowo cztery skrzyżowania zostaną przebudowane, a 26 przejść dla pieszych zostanie oznakowanych znakami na wysięgnikach. Szacunkowa łączna wartość zrealizowanych zadań wyniesie ponad 61 mln zł" - zaznaczyła rzeczniczka rzeszowskiego oddziału GDDKiA.

Program Likwidacji Miejsc Niebezpiecznych jest załącznikiem do rządowego Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023. Inwestycje z PLMN obejmują m.in. budowę chodników, przejść dla pieszych, montaż sygnalizacji świetlnej i dodatkowych znaków, przebudowę skrzyżowań czy budowę zatok autobusowych. Inwestycje te mają przyczynić się do zmniejszenia liczby wypadków na polskich drogach.

d3autp2
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d3autp2
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj