Rzeszowski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad rozpoczął realizację programu likwidacji miejsc niebezpiecznych na drogach krajowych. Wśród pierwszych inwestycji będzie m.in. remont trzech odcinków drogi krajowej nr 19.
Jak poinformowała PAP w czwartek rzeczniczka rzeszowskiej GDDKiA Joanna Rarus, w tym roku na Podkarpaciu w ramach tego programu rozpocznie się realizacja w sumie ponad 50 zadań.
Pierwsze dwa przetargi, które zostały ogłoszone dotyczą - pierwszy - przebudowy skrzyżowania w Ostrowie na drodze krajowej nr 94, drugi natomiast remontu krajowej "19".
Rarus zapowiedziała, że przetargi na kolejne inwestycje ogłaszane będą w najbliższych tygodniach.
Poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego w Ostrowie na DK94 polegać będzie m.in. na przebudowie skrzyżowania, budowie chodników, dwóch zatok autobusowych oraz sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu. Inwestycja ma być zrealizowana w latach 2016-2017.
"Inwestycja wymaga również przeprowadzenia robót budowlanych polegających m.in. na poszerzeniu drogi powiatowej i gminnej na wlotach do drogi krajowej. Termin składania ofert w tym przetargu mija 31 marca br." - dodała rzeczniczka.
Natomiast przetarg na remont trzech odcinków drogi krajowej nr 19 upływa 26 kwietnia br. Trasa zostanie wyremontowana na odcinkach: Lipowica - Trzciana (długość 6,18 km), Zarzecze - Nisko (2,32 km), Górno - Sokołów Młp. (2,88 km). Wymieniona zostanie nawierzchnia, uzupełnione mają zostać pobocza, wykonane zostanie też oznakowanie poziome i pionowe.
"W ramach remontu odcinka Trzciana - Lipowica zostanie również wykonane ok. 1 tys. metrów chodnika. Roboty będą wymagały wprowadzenia czasowego ruchu wahadłowego. Zakończenie prac planowane jest na koniec listopada br." - zaznaczyła Rarus.
W całym kraju w 2016 r. w ramach Programu Likwidacji Miejsc Niebezpiecznych zostanie przebudowanych lub zmodernizowanych 448 niebezpiecznych miejsc na drogach krajowych. Koszt prac to ponad 600 mln zł.
Inwestycje z PLMN obejmują m.in. budowę chodników, przejść dla pieszych, montaż sygnalizacji świetlnej i dodatkowych znaków, przebudowę skrzyżowań czy budowę zatok autobusowych. Działania inżynieryjne mają przyczynić się do zmniejszenia liczby wypadków na polskich drogach, a kluczowym zadaniem PLMN jest zredukowanie liczby ofiar śmiertelnych.