Pierwsze zdjęcia Genesisa G90 ujrzały światło dzienne

Obraz
Źródło zdjęć: © zdjęcie producenta

Hyundai wprowadza na rynek swoją nową markę premium o nazwie Genesis i od razu zaczyna od mocnego uderzenia – największej i najbardziej luksusowej limuzyny. Koreańczycy pokazali pierwsze zdjęcia modelu, który zastąpi Hyundaia Equus, ale pojawi się też na nowych rynkach.

Genesis G90 to model, który ma za zadanie rywalizować w coraz mocniej obsadzonym segmencie dużych limuzyn. Grupa konkurentów obejmuje głównie Mercedesa Klasy S, BMW serii 7, Audi A8, Lexusa LS i Jaguara XJ. Koreańczycy z Hyundaia przekonują, że ich samochód nie ma się czego wstydzić w tym towarzystwie i jest znaczącym krokiem na przód w porównaniu do poprzedniego flagowca tej marki.

Obraz
© (fot. zdjęcie producenta)

Podstawową jednostką napędową w ofercie będzie wolnossące V6 o pojemności 3,8 l, mocy 311 KM i maksymalnym momencie obrotowym równym 396 Nm. Bardziej wymagający klienci będą mogli wybrać nowy podwójnie doładowany silnik 3,3 V6 oferujący kierowcy 365 KM i 509 Nm. Dzięki 8-biegowej skrzyni automatycznej pozwoli to na osiągnięcie 100 km/h w 6,2 s. Topowa odmiana to już klasyczne 5-litrowe V8 o mocy 425 KM i momencie obrotowym 519 Nm. Parametry te zapewniają limuzynie przyspieszenie do 100 km/h w 5,7 s.

Wzorem większości konkurentów, standardem jest napęd na tylną oś, ale za dopłatą oferowany jest też układ przenoszący moc na wszystkie cztery koła. Na liście opcji znalazło się również adaptacyjne zawieszenie.

Obraz
© (fot. zdjęcie producenta)

We wnętrzu pasażerowie mogą liczyć na sporą dawkę luksusu i nowoczesnych technologii. Na długiej liście wyposażenia znajdziemy elektryczne sterowanie wszystkich czterech foteli, 12,3-calowy ekran z przodu i dwa 9,2-calowe tablety z tyłu, bezprzewodową ładowarkę do telefonu, trójstrefową klimatyzację i wiele innych. O komfort podróży zadba znacznie większy niż w przypadku Equusa rozstaw osi (teraz mierzący 3160 mm), potrójne uszczelnienie drzwi i podwójne szyby izolujące od zewnętrznego hałasu.

Na początek zaprezentowano dane dotyczące koreańskiej specyfikacji flagowego Genesisa, który w swoim rodzimym kraju będzie nosił nazwę EQ900. Można się spodziewać, że wersje europejska i amerykańska będą się nieco różnić, ale zmiany nie powinny być duże. W końcu G90 od początku tworzony był jako model globalny. W Korei jego sprzedaż ma ruszyć w pierwszej połowie 2016 roku, natomiast na pozostałych rynkach zadebiutuje on kilka miesięcy później.

sj, moto.wp.pl

Źródło artykułu: WP Moto
Wybrane dla Ciebie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3