Piaggio odnotowało rekordowe wzrosty sprzedaży. Najlepiej jest w Chinach
Włoska grupa Piaggio podsumowała pierwsze półrocze 2021 roku. Wyniki okazały się imponujące - aż o połowę lepsze niż w analogicznym okresie roku 2020.
Firmy motoryzacyjne sukcesywnie odrabiają zeszłoroczne straty spowodowane pandemią koronawirusa. Szczególnie widać to w segmencie jednośladów, a przykładem może być włoskie Piaggio. Jak się okazuje, wszystkie cztery marki wchodzące w skład grupy: Piaggio, Vespa, Aprilia i Moto Guzzi odnotowały zauważalne wzrosty sprzedaży.
W pierwszych 6 miesiącach 2021 roku sprzedały łącznie 242 800 pojazdów, czyli o 49 proc. więcej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. Przełożyło się to oczywiście na znaczący wzrost obrotów. 761 mln euro to wynik lepszy o 62,7 proc. od zeszłorocznego.
Jeśli chodzi i rynki - w Europie Piaggio sprzedało o 25 proc. więcej, region Azji i Pacyfiku to wzrost o 66 proc. Najlepiej sytuacja wygląda w Chinach, gdzie liczba chętnych na włoskie produkty wzrosła aż o 90 proc.
Sprzedażowymi hitami są oczywiście skutery - nieśmiertelna Vespa, a także 3-kołowy MP3. Świetnie sprzedają się też motocykle Aprilii, reprezentujące głównie średni segment mocowy.