Peugeot ogłosił, że model 508 w wersji sedan też otrzyma napęd hybrydowy znany pod nazwą Hybrid4, który wykorzystuje silnik Diesla. To kolejny samochód marki po 3008 i 508 kombi (RXH), w którym znajdziemy to ekonomiczne rozwiązanie.
Hybrydowy układ składa się z 2-litrowego silnika wysokoprężnego HDi o mocy 163 KM, który napędza przednią oś oraz jednostki elektrycznej dostarczającej dodatkowe 37 KM na tylne koła. Jak zdążyliśmy się już przekonać że te 200 KM w zupełności wystarczają podczas codziennej eksploatacji, ale o sportowych wrażeniach należy zapomnieć. Komputer sterujący pracą silników można ustawić w jednym z czterech trybów - Auto, ZEV, 4WD i Sport. Pierwszy z nich ma zapewnić najmniejsze spalanie, drugi na krótkim dystansie pozwoli podróżować jedynie na silniku elektrycznym, trzeci zapewni stały napęd na cztery koła, a ostatni dostarczy jak najlepsze osiągi.
Najważniejszym celem zastosowania tego innowacyjnego układu napędowego jest zmniejszenie zużycia paliwa i emisji spalin. Producent obiecuje, że w cyklu mieszanym hybrydowy 508 w wersji sedan zadowoli się średnio 3,6 l paliwa na 100 km. Do tej wartości należy podchodzić ostrożnie, ale napęd Hybrid4 na pewno będzie oszczędniejszy od klasycznych rozwiązań konkurencji.
Hybrydowy sedan Peugeota pozwoli zaoszczędzić na stacjach paliw, jednak nie będzie tani w zakupie. Francuzi zapowiedzieli, że ta wersja modelu 508 będzie kosztować około 39 000 euro, czyli ponad 165 000 zł. Pierwsze egzemplarze trafią do klientów jeszcze latem 2012 r.
sj