Peugeot 508 - ceny

Obraz
Źródło zdjęć: © zdjęcie producenta

Zgodnie z zapowiedziami, Peugeot wprowadził na rynek następcę dwóch modeli 407 i 607. Samochód przymierza się do konkurencji z takimi "wyjadaczami", jak VW Passat czy Ford Mondeo. Peugeot 508 pojawi się na polskim rynku w marcu.

Obraz
© (fot. zdjęcie producenta)

Zgodnie z ogłoszonym właśnie oficjalnie cennikiem, Peugeot 508 będzie w najtańszej wersji kosztować w Polsce od 75 800 zł. W tej cenie klienci będą mogli kupić auto w wersji sedan z silnikiem benzynowym, o pojemności 1.6 l. Motor rozwija moc 120 KM. Kierowca ma standardowo do dyspozycji zautomatyzowaną skrzynię 6-biegową. Natomiast topowa wersja 508 oznaczona jako GT, to wydatek rzędu 134 000 zł. Tę wersję napędza silnik wysokoprężny 2.2 HDi FAP (204 KM), współpracujący z 6-biegową skrzynią automatyczną.

Wiemy również, ile będzie kosztować na polskim rynku wersja Peugeot 508 kombi, nazwana zgodnie z nomenklaturą marki SW. W tym wypadku przedział cenowy wynosi od 78 800 zł do maksymalnie 139 000 zł, za najmocniejszą wersję GT.

Obraz
© (fot. zdjęcie producenta)

Jedną z ciekawostek jest fakt, że dla gamy 508 francuscy konstruktorzy przewidzieli dwa typy zawieszenia. Zupełnie nowe kolumny McPhersona na przedniej osi zostały opracowane na platformie 3 PSA z myślą o zastosowaniu w większości wersji z gamy 508. Dzięki nim wóz oferuje wysoki komfort podróży przy zachowaniu doskonałej przyczepności. Inżynierowie dążyli także do obniżenia wagi poszczególnych elementów zawieszenia: nowa przednia oś jest lżejsza o 12 kg od układu stosowanego w modelu 407.

Wersja 508 GT została wyposażona w podwójne wahacze na przedniej osi, które w połączeniu z rozdzieleniem funkcji odbicia i skręcania kół pozwalają na osiągnięcie wysokiego poziomu sztywności nadwozia, a także zapewniają niespotykaną precyzję prowadzenia. Układ tego typu został dostosowany do osiągów wspomnianego wyżej silnika 2.2 HDi, a także do oczekiwań klientów szukających dynamicznego samochodu.

* TUTAJ ZOBACZYSZ WIĘCEJ ZDJĘĆ PEUGEOT 508 * W tylnym zawieszeniu wszystkich wersji znajduje się układ wielowahaczowy, który został zaprojektowany w celu zapewnienia doskonałej wydajności i maksymalnej precyzji prowadzenia, przy odpowiedniej redukcji wibracji. Wszystko to osiągnięto poprzez rozdzielenie sił wzdłużnych i poprzecznych.

oprac. Lopez

Wybrane dla Ciebie
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy