Trwa ładowanie...

Peugeot 508 - ceny

Peugeot 508 - cenyŹródło: zdjęcie producenta
d3pb6b6
d3pb6b6

Zgodnie z zapowiedziami, Peugeot wprowadził na rynek następcę dwóch modeli 407 i 607. Samochód przymierza się do konkurencji z takimi "wyjadaczami", jak VW Passat czy Ford Mondeo. Peugeot 508 pojawi się na polskim rynku w marcu.

(fot. zdjęcie producenta)
Źródło: (fot. zdjęcie producenta)

Zgodnie z ogłoszonym właśnie oficjalnie cennikiem, Peugeot 508 będzie w najtańszej wersji kosztować w Polsce od 75 800 zł. W tej cenie klienci będą mogli kupić auto w wersji sedan z silnikiem benzynowym, o pojemności 1.6 l. Motor rozwija moc 120 KM. Kierowca ma standardowo do dyspozycji zautomatyzowaną skrzynię 6-biegową. Natomiast topowa wersja 508 oznaczona jako GT, to wydatek rzędu 134 000 zł. Tę wersję napędza silnik wysokoprężny 2.2 HDi FAP (204 KM), współpracujący z 6-biegową skrzynią automatyczną.

Wiemy również, ile będzie kosztować na polskim rynku wersja Peugeot 508 kombi, nazwana zgodnie z nomenklaturą marki SW. W tym wypadku przedział cenowy wynosi od 78 800 zł do maksymalnie 139 000 zł, za najmocniejszą wersję GT.

d3pb6b6
(fot. zdjęcie producenta)
Źródło: (fot. zdjęcie producenta)

Jedną z ciekawostek jest fakt, że dla gamy 508 francuscy konstruktorzy przewidzieli dwa typy zawieszenia. Zupełnie nowe kolumny McPhersona na przedniej osi zostały opracowane na platformie 3 PSA z myślą o zastosowaniu w większości wersji z gamy 508. Dzięki nim wóz oferuje wysoki komfort podróży przy zachowaniu doskonałej przyczepności. Inżynierowie dążyli także do obniżenia wagi poszczególnych elementów zawieszenia: nowa przednia oś jest lżejsza o 12 kg od układu stosowanego w modelu 407.

Wersja 508 GT została wyposażona w podwójne wahacze na przedniej osi, które w połączeniu z rozdzieleniem funkcji odbicia i skręcania kół pozwalają na osiągnięcie wysokiego poziomu sztywności nadwozia, a także zapewniają niespotykaną precyzję prowadzenia. Układ tego typu został dostosowany do osiągów wspomnianego wyżej silnika 2.2 HDi, a także do oczekiwań klientów szukających dynamicznego samochodu.

* TUTAJ ZOBACZYSZ WIĘCEJ ZDJĘĆ PEUGEOT 508 * W tylnym zawieszeniu wszystkich wersji znajduje się układ wielowahaczowy, który został zaprojektowany w celu zapewnienia doskonałej wydajności i maksymalnej precyzji prowadzenia, przy odpowiedniej redukcji wibracji. Wszystko to osiągnięto poprzez rozdzielenie sił wzdłużnych i poprzecznych.

oprac. Lopez

d3pb6b6
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d3pb6b6
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj