Zgodnie z zapowiedziami, Peugeot wprowadził na rynek następcę dwóch modeli 407 i 607. Samochód przymierza się do konkurencji z takimi "wyjadaczami", jak VW Passat czy Ford Mondeo. Peugeot 508 pojawi się na polskim rynku w marcu.
Zgodnie z ogłoszonym właśnie oficjalnie cennikiem, Peugeot 508 będzie w najtańszej wersji kosztować w Polsce od 75 800 zł. W tej cenie klienci będą mogli kupić auto w wersji sedan z silnikiem benzynowym, o pojemności 1.6 l. Motor rozwija moc 120 KM. Kierowca ma standardowo do dyspozycji zautomatyzowaną skrzynię 6-biegową. Natomiast topowa wersja 508 oznaczona jako GT, to wydatek rzędu 134 000 zł. Tę wersję napędza silnik wysokoprężny 2.2 HDi FAP (204 KM), współpracujący z 6-biegową skrzynią automatyczną.
Wiemy również, ile będzie kosztować na polskim rynku wersja Peugeot 508 kombi, nazwana zgodnie z nomenklaturą marki SW. W tym wypadku przedział cenowy wynosi od 78 800 zł do maksymalnie 139 000 zł, za najmocniejszą wersję GT.
Jedną z ciekawostek jest fakt, że dla gamy 508 francuscy konstruktorzy przewidzieli dwa typy zawieszenia. Zupełnie nowe kolumny McPhersona na przedniej osi zostały opracowane na platformie 3 PSA z myślą o zastosowaniu w większości wersji z gamy 508. Dzięki nim wóz oferuje wysoki komfort podróży przy zachowaniu doskonałej przyczepności. Inżynierowie dążyli także do obniżenia wagi poszczególnych elementów zawieszenia: nowa przednia oś jest lżejsza o 12 kg od układu stosowanego w modelu 407.
Wersja 508 GT została wyposażona w podwójne wahacze na przedniej osi, które w połączeniu z rozdzieleniem funkcji odbicia i skręcania kół pozwalają na osiągnięcie wysokiego poziomu sztywności nadwozia, a także zapewniają niespotykaną precyzję prowadzenia. Układ tego typu został dostosowany do osiągów wspomnianego wyżej silnika 2.2 HDi, a także do oczekiwań klientów szukających dynamicznego samochodu.
* TUTAJ ZOBACZYSZ WIĘCEJ ZDJĘĆ PEUGEOT 508 * W tylnym zawieszeniu wszystkich wersji znajduje się układ wielowahaczowy, który został zaprojektowany w celu zapewnienia doskonałej wydajności i maksymalnej precyzji prowadzenia, przy odpowiedniej redukcji wibracji. Wszystko to osiągnięto poprzez rozdzielenie sił wzdłużnych i poprzecznych.
oprac. Lopez