Wielkimi krokami zbliża się polska premiera modelu Peugeot 308 SW. Ceny nie są jeszcze oficjalnie znane, jednak już wiadomo, że nad Renem auto francuskiej marki kosztować będzie od 16 700 EUR, natomiast nad Tamizą - 14 395 funtów brytyjskich.
Debiutujący na rynku niemieckim 17 maja model Peugeot 308 SW ma do końca bieżącego roku znaleźć nad Renem około 8 tys. nabywców. Dla całej gamy prognozowany wynik to łącznie 21 tys. egzemplarzy.
Plany na rok przyszły wyglądają następująco: dla całej gamy Peugeot 308 zakładany wolumen sprzedaży to 30 tys. pojazdów, z czego na wersję kombi przypadać ma przynajmniej połowa.
W sumie Peugeot chce w tym roku sprzedać w Niemczech 103 tys. aut osobowych, co pozwoliłoby na zdobycie udziału rynkowego 3,25%. W segmencie pojazdów dostawczych importer liczy na wynik wynoszący 9,3 tys. egzemplarzy, przy udziale rynkowym na poziomie 4,22%.
W pierwszym pełnym roku produkcji (2009) marka Peugeot spodziewa się sprzedać na całym świecie około 160 tys. sztuk modelu 308 SW. W tym roku łączna produkcja kompaktu francuskiej marki wynieść ma 350 tys. aut.
Model Peugeot 307 SW był inspiratorem nowej koncepcji, oryginalnej i niepowtarzalnej, który odniósł sukces dzięki licznym zaletom, takim jak: przyjemność prowadzenia, jakość przebywania w samochodzie, funkcjonalność i pojemność. Trafił on w gusta klientów, którzy racjonalnie nie identyfikowali się z hatchbackiem, a koncepcyjnie nie odnajdywali się w samochodach jednobryłowych z segmentu M1. Klientów, którzy poszukiwali samochodu dużego i praktycznego, ale także takiego, który służy rozrywce, spotkaniu z przyjaciółmi, wspólnemu podróżowaniu, a przede wszystkim klientów, którzy są przywiązani do pewnego wyobrażenia o estetyce i przyjemności prowadzenia samochodu.
Tak jak 308 hatchback, sylwetka SW korzysta z silnych punktów programu „T7”: podwyższonej sylwetki nadwozia gwarantującej maksimum przestronności, doświetlenia wnętrza i widoczności, docenionej pod względem oryginalnej stylistyki, starannie dopracowanych szczegółów widocznych na pierwszy rzut oka, jakości użytkowej pojazdu oraz najwyższej jakości zachowania na drodze i doskonałego poziomu bezpieczeństwa.
Peugeot 308 SW kontynuuje i doskonali rozwiązania, które przyczyniły się do sukcesu poprzedniego modelu, takie jak: przeszklony panoramiczny dach (większy o 27%; o powierzchni całkowitej 1,68 m2), udoskonalona modularność, czy praktyczna otwierana tylna szyba. Tak wiele dodatkowych i niepodważalnych zalet, aby sprostać oczekiwaniom i różnorodnym wymaganiom stawianym przez użytkowników tego modelu.
Wyposażony w te wszystkie atuty, model 308 SW zapewnia dużo więcej użytkownikowi niż tylko przyjemność w czasie jazdy - on mnoży tę przyjemność na wiele sposobów.
Na zewnątrz, w 308 SW udało się zharmonizować wyjątkowo wyrazisty i dynamiczny przód, znany już z modelu 308 hatchback, z tylną częścią nadwozia o bardzo oryginalnym kształcie. Wewnątrz, kształt deski rozdzielczej jest identyczny jak w modelu 308 hatchback i doskonale współgra z całym wnętrzem, wywołując miłe skojarzenia. Jej mocno pochylony kształt oraz płynny, elegancki i wysokiej jakości styl podkreślają wrażenie przestronności i ogólnej wygody.
Element wyróżniający model 308 SW, to imponujących rozmiarów panoramiczny szklany dach, który rozpościera się nad pasażerami drugiego, a nawet trzeciego rzędu siedzeń. Zwiększa tym samym całą przeszkloną powierzchnię samochodu do 5,58 m2.
Inny ważny element, który wpływa na odczuwanie przyjemności podczas jazdy to akustyka, której doskonałe parametry zostały już docenione w wersji hatchback. Niski poziom hałasu wewnątrz samochodu, daje pasażerom możliwość swobodnej konwersacji, a przez to odgrywa istotną rolę w ogólnym komforcie pasażerów.
Wreszcie modularność. Została szczególnie dopracowana, tak aby pomóc w dostosowaniu pojazdu, w sposób prosty i skuteczny, do wszystkich potrzeb jego pasażerów. Dlatego też wszystkie tylne siedzenia z drugiego rzędu są niezależne, łatwo składane i o identycznych wymiarach, tak aby zaoferować wiele kombinacji wewnątrz kabiny pojazdu.
Inny przykład możliwości konfigurowania „siedmiu miejsc” to możliwość zainstalowania w trzecim rzędzie dwóch dodatkowych specyficznych foteli lub złożenia wszystkich tylnych siedzeń, dzięki czemu całość tworzy zupełnie płaską przestrzeń transportową do łatwego załadunku.
Dostęp do bagażnika przez szeroką pokrywę lub otwieraną, panoramiczną tylną szybę staje się jeszcze łatwiejszy, dzięki tylnej rozsuwanej półce bagażnika.
Wyjątkowo niski próg bagażnika pozwala na łatwy załadunek ciężkich przedmiotów. Pojemność bagażnika, mierzona pod półką do oparć siedzeń drugiego rzędu wynosi 674 litry (573 dm3 w normie VDA), a w przypadku ich zdemontowania i zwinięcia tylnej półki, wzrasta do 2149 litrów (1736 dm3 w normie VDA).
Wyposażenie bagażnika posiada jeszcze jedną małą, ale rewelacyjnie wypracowaną niespodziankę podkreślającą praktyczną stronę całości (jedna z lampek bagażnika w razie potrzeby, może zmienić się w przenośną latarkę).
Należy jeszcze podkreślić, że w przypadku, gdy siedzenie pasażera jest złożone do pozycji stoliczka, Peugeot 308 SW umożliwia przewiezienie w kabinie przedmiotu o długości 3,10 m.