Trwa ładowanie...

Peugeot 308 po liftingu - wyciek pierwszych zdjęć do sieci

Segment samochodów kompaktowych wciąż jest najmocniejszy na rynku europejskim, więc producenci bardzo dynamicznie reagują na ruchy konkurencji. Po kilku zaprezentowanych niedawno nowościach Peugeot postanowił przygotować odmłodzony model 308.

Peugeot 308 po liftingu - wyciek pierwszych zdjęć do sieciŹródło: forum-peugeot, fot: Peugeot
d47rqdv
d47rqdv

Peugeot 308 jest akurat jednym z tych modeli w segmencie C, który specjalnie się nie zestarzał. O ile nasze oczy mocno przywykły już do Škody Octavii czy Seata Leona i te auta potrzebowały delikatnego liftingu, o tyle rzadziej spotykane 308 wciąż ma styl i klasę.

Samochód debiutował w 2013 roku i chwilę później zdobył tytuł Car of the Year 2014. Rok wcześniej pojawił się Volkswagen Golf VII nagrodzony w ten sam sposób w 2013 roku. Teraz Golf przeszedł bardzo subtelny wizualnie, ale dość poważny technicznie facelifting, zatem i Francuzi odpowiadają zmianami. Niestety raczej nie pójdą aż tak daleko jak Niemcy.

forum-peugeot
Źródło: forum-peugeot, fot: Peugeot

Podobno nie będzie w nowym 308 elektronicznego i-Cockpitu znanego z crossovera 3008, stosowanego zamiast klasycznych wskaźników. To spore zaskoczenie, zwłaszcza że właśnie w odświeżonym Golfie zastosowano takie rozwiązanie. Czy to oznacza, że Peugeot jest z tyłu? Nie do końca. Nie każdemu odpowiada cyfrowy sposób wyświetlania informacji, które zawsze pokazywały nam klasyczne zegary, a być może uznano, że w dość konserwatywnym segmencie C nie ma to sensu. Jednak Golf ma więcej elektronicznych bajerów.

d47rqdv

System multimedialny Volkswagena można obsługiwać gestami, a połączenie tempomatu i asystenta pasa ruchu tworzy asystenta jazdy w korku. Czy Peugeot przygotuje podobne rozwiązanie? Trochę w to wątpię. Uważam jednak, że nie są to elementy wyposażenia stawiające niemiecki produkt ponad konkurencją. Peugeot 308 ma natomiast jeden niepodważalny atut – stylistykę.

forum-peugeot
Źródło: forum-peugeot, fot: Peugeot

Wygląd nadwozia francuskiego auta zwraca na siebie uwagę. W przeciwieństwie do Golfa, który nawet po liftingu nadal jest tym samym Golfem. Dlatego Francuzi najwięcej czasu i środków poświęcili właśnie designowi.

Zmieniono przedni pas, który teraz jest bardziej wyrazisty i mocniej nawiązuje do stylistyki modelu 3008. Mocniej zaakcentowany, nieco wypuszczony w przód grill oraz większe otwory w przednim zderzaku dodają samochodowi dynamicznego charakteru. Nie są to jednak otwory, przez które wpada powietrze. Tak może być najwyżej w wersji GTI. 308 nabrał silniejszego wyrazu.

forum-peugeot
Źródło: forum-peugeot, fot: Peugeot

W tylnej części bardzo delikatnie przemodelowano kształt zderzaka oraz wypełnienie świateł, czyli niewielką przestrzeń dzielącą poszczególne żarówki w jednym reflektorze. W kabinie ze świecą można szukać różnic w stosunku do poprzednika, są to jedynie detale. Trzeba też zaznaczyć, że zdjęcia, które pojawiły się w sieci, to bardziej grafiki i mogą być niedokładne.

d47rqdv

Co zmieni się w mechanice samochodu? To na razie jest okryte tajemnicą, choć francuscy dziennikarze donoszą o nowym silniku wysokoprężnym 1.5 BlueHDI o mocy 100 KM i 120 KM. Zupełnie nowa jednostka prawdopodobnie całkowicie zastąpi znany od lat motor 1.6 HDI. Co ciekawe, silnik 1.6 był stosowany przez pewien czas w samochodach Forda, a potem zastąpił go 1.5 TDCI. Ciekawi jesteśmy, czy te dwie konstrukcje mają ze sobą coś wspólnego. Być może Peugeot udostępnił ten motor wcześniej Fordowi, a dopiero teraz zastosuje go u siebie.

Na premierę samochodu prawdopodobnie poczekamy jeszcze kilka miesięcy. Najpewniej zobaczymy go we wrześniu podczas salonu samochodowego we Frankfurcie.

Źródło: forum-peugeot.com

d47rqdv
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d47rqdv
Więcej tematów