Peugeot 307 Kombi po face liftingu zachował wszystkie atuty swojego poprzednika, ale teraz jest ładniejszy i jeszcze lepiej dopracowany.
Model 307 to z pewnością jedno z ciekawszych aut w aktualnej ofercie Peugeota, uhonorowany prestiżowym tytułem Car of the Year 2002. | [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/10028/peugeot-307-kombi-1-b.jpeg',500,333) ) |
| --- | W ubiegłym roku jeden z najlepiej sprzedających się modeli francuskiej firmy przeszedł gruntowny restyling. Receptą na sukces ma być upodobnienie tego auta do modelu 407.
Linia nadwozia nie uległa zmianie, jednak patrząc na zaokrąglony przód trudno nie zauważyć podobieństw do większego brata – duży wlot powietrza pod zderzakiem, masywne reflektory w kształcie elipsy, światła przeciwmgielne w chromowanych oprawkach czy umieszczone w ramce firmowe logo. Zmieniono także tylne lampy, oraz odświeżono wnętrze pojazdu.
Dość wysokie nadwozie 307 może kojarzyć się z minivanem. Nic dziwnego, że po zajęciu miejsca we wnętrzu, przekonujemy się ile tu przestrzeni. Wersja kombi jest o 22 cm dłuższa od hatchbacka, co znacznie poprawia komfort podróżowania.
Silnik
Jakiś czas temu grupa PSA postawiła sobie za cel sukcesywne wprowadzanie na rynek silników diesla o mniejszej pojemności skokowej i oszczędniejszym zużyciu paliwa.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/10028/peugeot-307-kombi-2-b.jpeg',500,333) ) |
| --- | W teście redakcyjnym mieliśmy okazję sprawdzić 110-konny turbodieslel 1,6 l z momentem obrotowym 240 Nm osiąganym przy 1750 obr/min. Jednostka ta zastąpiła w ofercie Peugeota większy silnik 2,0 l HDi, który jednak posiadał tę samą moc.
Całość wykonano z aluminium, a na głowicy zamontowano dwa wałki rozrządu i 16 zaworów sterowanych za pośrednictwem dźwigni rolkowych i popychacza hydraulicznego.
Trzeba przyznać, że silnik ten robi bardzo dobre wrażenie. W połączeniu z 5-stopniową skrzynią biegów okazuje się żwawy, elastyczny i cichy, a co najważniejsze nie wykazuje przesadnego apetytu na paliwo. Podczas testu średnie zużycie oleju napędowego nie przekroczyło 6,7 l na 100 km.
Wrażenia z jazdy
Zawieszenie Peugeota zostało dość twardo zestrojone, co daje się we znaki na dziurawych polskich drogach. Pozwala za to na stabilne pokonywanie zakrętów, nie podwyższając przy tym pulsu u kierowcy. | [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/10028/peugeot-307-kombi-3-b.jpeg',500,333) ) |
| --- | Co ciekawe nawet przy znacznym obciążeniu – czterech osobach i pełnym bagażniku - auto zachowuje się przewidywalnie nie uatrakcyjniając jazdy np. „bujaniem” nadwozia.
Atutem „trzystasiódemki” kombi jest także dość obszerny bagażnik (503 cm3 ) z ułatwiającym załadunek niskim progiem. Po złożeniu kanapy otrzymamy powiększymy tę przestrzeń do 1805 cm i co bardzo ważne - płaską podłogę.
W testowanej wersji Sporty auto posiada bogate wyposażenie – sześć poduszek powietrznych, ABS, ręczną klimatyzację, komputer pokładowy, radioodtwarzacz CD, relingi dachowe - to tylko niewielka część tej listy. Za dopłatą można otrzymać m.in. ESP – 3000 zł, reflektory ksenonowe – 2800 zł i czujnik parkowania – 1300 zł.
ZAPRASZAMY DO GALERII PEUGEOT
Podsumowanie
Peugeot 307 Kombi jest nie mniej atrakcyjny wizualnie ot hatchbacka, a na dodatek o wiele bardziej funkcjonalny. Dzięki obszernemu wnętrzu i kilku sprytnym rozwiązaniom może z powodzeniem wcielić się w rolę komfortowego auta rodzinnego. Jeżeli jednak mamy większą rodzinę i chcemy np. zabrać teściów oraz dwójkę małych dzieci, to może warto pomyśleć o modelu 307 SW. To auto może zaoferować aż 7 miejsc - dwa dodatkowe siedzenia dostępne są w opcji po 1500 zł. sztuka.
Rodzaj silnika | Benzynowy |
---|---|
Liczba cylindrów/zaworów | 4/16 |
Pojemność skokowa (cm3 ) | 1560 |
Moc maksymalna (KM-obr/min) | 110-4000 |
Maks. moment obr. (Nm-obr/min) | 240-1750 |
Rozpędzanie 0-100 km/h (s) | 12,8 |
Prędkość maksymalna (km/h) | 174 |
Droga hamowania ze 100 km/h (m) | 40 |
Pojemność bagażnika (dm3 ) | 503-1805 |
Pojemność zbiornika paliwa (dm3 ) | 60 |
Zużycie paliwa: trasa/miasto (dm3 /100 km) | 4,4/6,2 |
Długość/szerokość/wysokość (cm) | 443/176/154 |
Rozstaw osi (cm) | 270 |
Gwarancja mechaniczna/perforacyjna (lata) | 2/12 |
Cena (zł) | 75 800 |
Nasza ocena
Przestronność wnętrza | * | Duża ilość miejsca z przodu i z tyłu, pojemny bagażnik. |
---|---|---|
Silnik | Elastyczna jednostka napędowa | |
Poziom hałasu | * | Do prędkość 100 km/h poziom hałasu nie jest zbyt wysoki, ale później jest już nieco gorzej |
Hamulce | 40 metrów to przyzwoity wynik | |
Dynamika | Wystarczająca dynamika. | |
Zużycie paliwa | Nowoczesny diesel przy spokojnej jeździe nie wymaga zbyt częstego tankowania. | |
Wyposażenie podstawowe | * | Bogate z możliwością dokupienia dodatkowych elementów. |
Wyposażenie seryjne
Peugeot 307 Kombi Sporty
| Poduszki powietrzne | 6 |
| --- | --- |
| Układ ABS | S |
| Wspomaganie układu kierowniczego | S |
| Centralny zamek | S |
| Elektrycznie sterowane szyby przednie/tylne | S/S |
| Lusterka zewnętrzne sterowane/podgrzewane elektrycznie | S/S |
| Klimatyzacja manualna | S | S - wyposażenie seryjne
Autor: Tomasz Szmandra