Trwa ładowanie...
08-05-2013 10:00

Perspektywa mobilności przyszłości wg Audi

Perspektywa mobilności przyszłości wg AudiŹródło: Materiały prasowe
dx6ja5q
dx6ja5q

W 2050 r. w miastach mieszkać będzie 7 mld ludzi. W jaki sposób mieszkańcy będą się po nich poruszać? Na to pytanie próbuje znaleźć odpowiedź Audi.

W toku współpracy Audi Urban Future i Uniwersytetem Columbia opublikowano 5 hipotez dotyczących megametropolii przyszłości. Dodatkowo Audi, tworząc raport dotyczący Bostonu, bada możliwość stworzenia konkretnego projektu mobilności intermodalnej. Oba przedsięwzięcia zaprezentowano podczas festiwalu "Ideas City Festival" w Nowym Jorku.

Pierwszy projekt badawczy ukazuje szanse i wskazuje, by przyszłość pojmować jako potencjał. Zasadniczym celem postawionych hipotez jest wyobrażenie sobie warunków życia w mieście w skrajnej postaci. Pierwsza z nich, "Asymetryczna mobilność" mówi o tym, że dawniej by przebyć drogę od A do B należało podjąć jednoznaczną decyzję, np. podróż samochodem czy pociągiem. W przyszłości mobilność ba być dużo bardziej elastyczna - przesiadanie się z jednego środka lokomocji do drugiego będzie dużo prostsze i bardziej efektywne.

Drugą hipotezą jest "Kompleksowość". Zdaniem twórców miasta to miejsca, w których spotykają się różne klasy społeczne, grupy etniczne i multikulturowe idee. Miasto, wykorzystując wspólną infrastrukturę i technikę łączy te czynniki - hipoteza wypływa z założenia, że pociąga to za sobą olbrzymią koncentrcję wiedzy w miejskim otoczeniu. W megametropoliach juta, na niewielkim obszarze skupi się więcej ludzi niż kiedykolwiek wcześniej. Efektem tego będzie większa wymiana myśli i wyższy potencjał w zakresie innowacji. Kolejna hipoteza to "Migracja", która za 40 lat nie będzie jednorazowym wydarzeniem w życiu człowieka, lecz normą. W przyszłości ludzie będą często przeprowadzać się z jednej metropolii do drugiej. Jasna granica między domem a drogą ulegnie zatarciu. Migracja między miastami i migracja wewnątrz miast przyjmie podobną, kompleksową formę.

Następne założenie nazwano "Tolerancja". Przestrzeń miejska wspiera współpracę między ludźmi - łatwo tu wejść w kontakt z innymi i korzystać spontanicznie z różnych ofert, co może korzystnie wpłynąć na poprawę warunków życia w mieście. Przypadkowość międzyludzkich kontaktów jest źródłem nowych impulsów i idei. Ostatnia hipoteza to "Demografia". Postęp medycyny sprawi, że w 2050 r. aż 2 mld mieszkańców miast będzie powyżej 60 roku życia. Już dziś stałym elementem wizerunku miasta jest aktywne uczestnictwo ludzi starszych. Życie w metropolii będzie miało coś do zaoferowania ludziom w każdym wieku, co wyzwoli kreatywną energię i popchnie naprzód innowacje.

Źródło: Audi

ll/moto.wp.pl

dx6ja5q
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
dx6ja5q
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj