Pełnokrwisty rumak - Novitec Ferrari 599 GTB Fiorano

Obraz

|

Obraz

|
| --- |
Wydawałoby się, że Ferrari nie może być „jeszcze bardziej sportowe”. Nic bardziej mylnego! Niemiecka firma Novitec postanowiła tchnąć w rasowe 599 Fiorano jeszcze więcej sportowego ducha.

Wygląda doskonale? Nie widać efektów działalności tunera? Na tym właśnie polegają wyrafinowane zmiany stylistyczne – poprawić prezencję samochodu, a jednocześnie zadbać, by nie stał się ostentacyjny i krzykliwy. Novitec dołożył dyfuzory pod zderzakami, a także zmodyfikował kształt progów, w efekcie uzyskując większy docisk aerodynamiczny.

Obraz

Ostatni z wymienionych nie jest w przypadku Ferrari 599 chwytem marketingowym – nie ulega wątpliwości, że bolid zdolny do przekraczania 330 km/h musi doskonale przywierać do asfaltu...

Możliwości rumaka ze stajni Novitec przewyższają potencjał standardowego Fiorano. To zasługa zwiększonej mocy silnika. Układ wydechowy o średnicy 90 milimetrów oraz nowa elektronika pozwoliła wykrzesać z 12-cylindrowej maszynowni imponujące 645 KM. Co ciekawe tuner nie zamierza na tym poprzestać i obiecuje, że w przyszłym roku wyciśnie z 6-litrowego silnika jeszcze więcej mocy.

Potencjał silnika zdałby się na niewiele, gdyby nie możliwość przetransferowania go na asfalt. W produkcie przygotowanym przez Noviteca dbają o to potężne koła. Przednie, 20-calowe alufelgi otrzymały opony w rozmiarze 275/30. Jeszcze bardziej imponujące walce trafiły na napędzaną oś. Tam zamontowano gumy o wymiarach aż 355/25/21! Większe koła pozwoliły na użycie efektywniejszych hamulców. Wentylowane i nawiercane tarcze pochodzą z półek Brembo.

Obraz

Z tarczami o niebagatelnej średnicy 405 milimetrów współpracują sześciotłoczkowe zaciski.

O właściwą trakcję oraz poprawne zachowanie na drodze dba też usztywnione i obniżone zawieszenie, które zostało opracowane przez renomowaną firmę KW. Warto zaznaczyć, że zadbano o przycisk do regulowania wysokości, dzięki któremu możliwe jest forsowanie niewielkich krawężników lub progów zwalniających.

Targi samochodowe we Frankfurcie będą świadkiem premiery samochodu, a dla wielu jedyną okazją, by stanąć z nim twarzą w twarz. W końcu nieczęsto spotyka się na drodze bolidy warte setki tysięcy euro...

Łukasz Szewczyk

Wybrane dla Ciebie
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
MOŻE JESZCZE JEDEN ARTYKUŁ? ZOBACZ CO POLECAMY 🌟