Pełnokrwisty rumak - Novitec Ferrari 599 GTB Fiorano

Obraz

|

Obraz

|
| --- |
Wydawałoby się, że Ferrari nie może być „jeszcze bardziej sportowe”. Nic bardziej mylnego! Niemiecka firma Novitec postanowiła tchnąć w rasowe 599 Fiorano jeszcze więcej sportowego ducha.

Wygląda doskonale? Nie widać efektów działalności tunera? Na tym właśnie polegają wyrafinowane zmiany stylistyczne – poprawić prezencję samochodu, a jednocześnie zadbać, by nie stał się ostentacyjny i krzykliwy. Novitec dołożył dyfuzory pod zderzakami, a także zmodyfikował kształt progów, w efekcie uzyskując większy docisk aerodynamiczny.

Obraz

Ostatni z wymienionych nie jest w przypadku Ferrari 599 chwytem marketingowym – nie ulega wątpliwości, że bolid zdolny do przekraczania 330 km/h musi doskonale przywierać do asfaltu...

Możliwości rumaka ze stajni Novitec przewyższają potencjał standardowego Fiorano. To zasługa zwiększonej mocy silnika. Układ wydechowy o średnicy 90 milimetrów oraz nowa elektronika pozwoliła wykrzesać z 12-cylindrowej maszynowni imponujące 645 KM. Co ciekawe tuner nie zamierza na tym poprzestać i obiecuje, że w przyszłym roku wyciśnie z 6-litrowego silnika jeszcze więcej mocy.

Potencjał silnika zdałby się na niewiele, gdyby nie możliwość przetransferowania go na asfalt. W produkcie przygotowanym przez Noviteca dbają o to potężne koła. Przednie, 20-calowe alufelgi otrzymały opony w rozmiarze 275/30. Jeszcze bardziej imponujące walce trafiły na napędzaną oś. Tam zamontowano gumy o wymiarach aż 355/25/21! Większe koła pozwoliły na użycie efektywniejszych hamulców. Wentylowane i nawiercane tarcze pochodzą z półek Brembo.

Obraz

Z tarczami o niebagatelnej średnicy 405 milimetrów współpracują sześciotłoczkowe zaciski.

O właściwą trakcję oraz poprawne zachowanie na drodze dba też usztywnione i obniżone zawieszenie, które zostało opracowane przez renomowaną firmę KW. Warto zaznaczyć, że zadbano o przycisk do regulowania wysokości, dzięki któremu możliwe jest forsowanie niewielkich krawężników lub progów zwalniających.

Targi samochodowe we Frankfurcie będą świadkiem premiery samochodu, a dla wielu jedyną okazją, by stanąć z nim twarzą w twarz. W końcu nieczęsto spotyka się na drodze bolidy warte setki tysięcy euro...

Łukasz Szewczyk

Wybrane dla Ciebie

Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Test: Harley-Davidson Fat Boy - stylowa ikona popkultury
Test: Harley-Davidson Fat Boy - stylowa ikona popkultury
Czołówka motocykla i auta. Alkomat wskazał przyczynę
Czołówka motocykla i auta. Alkomat wskazał przyczynę