Paweł Molgo w Fiacie 125p na trasie Monte Carlo

Obraz
Źródło zdjęć: © NAC Rally Team

*Paweł Molgo i Janusz Jandrowicz zamienili swoją terenową Toyotę na Fiata 125p i wystartowali w 18. Historycznym Rajdzie Monte Carlo. *

Dla polskiej załogi jest to trzeci z rzędu występ w tej imprezie. Molgo i Jandrowicz reprezentują zespół narodowy – Historic Team Poland. W biało-czerwonych barwach wystąpią w sumie trzy Fiaty 125p, a ponadto Polski Fiat 126, Fiat X1/9, Zastava 1100 i BMW 320, które spełniają podstawowe kryterium organizatora. Identyczne pojazdy uczestniczyły w Rajdzie Monte Carlo w latach 1955-1980.

Historyczny Rajd Monte Carlo rozpoczął się równocześnie w kilku europejskich miastach, które stały się zalążkiem tzw. „zlotu gwiaździstego”. W tym roku załogi wyruszyły z Glasgow, Kopenhagi, Turynu, Reims i Barcelony, kierując się w stronę Księstwa Monako. W sobotę, 31 stycznia wszystkie ekipy spotkały się w miejscowości Saint-André-les-Alpes, a następnie pokonują pierwszy „test regularności” na trasie Saint-Jean-la-Rivière – Levens, po czym przejadą do Portu Herkulesa w Monako.

Obraz
© (fot. NAC Rally Team)

W kolejnych dniach na zawodników czeka trzynaście wymagających prób czasowych, które wyłonią nie najszybszą, lecz najrówniej jadącą załogę. W zawodach tych największym wyzwaniem jest bowiem utrzymywanie stałej prędkości (w zależności od wieku pojazdu: wysokiej, średniej lub niskiej) wyznaczonej przez organizatora. Wbrew pozorom zadanie to do łatwych nie należy, bowiem rywalizacja toczy się w ruchu otwartym, na oblodzonych, górskich trasach, które nierzadko trzeba pokonywać nocą.

Paweł Molgo i Janusz Jandrowicz na miejsce startu wybrali francuskie Reims. Na „rozgrzewkę” w nocy będą musieli pokonali 788 kilometrów, jadąc w zacnym towarzystwie. W gronie 115 ekip, które wraz z nimi wystartowały z francuskiego „miasta królów”, znalazł się między innymi słynny francuski kierowca rajdowy Jean Ragnotti. - Jak co roku jestem pod ogromnym wrażeniem tego, co zobaczyłem w parku maszyn. Te auta: Renault Alpine, Lancia Stratos, Porsche 911, stare Saaby i Fordy Escorty... są po prostu piękne! Każdy ma swój niepowtarzalny charakter i oryginalne kształty - w niczym nie przypominają dzisiejszych rajdówek WRC, które w większości wyglądają niemal identycznie. Cieszę się, że mogę być częścią tak niezwykłego wydarzenia, w dodatku reprezentując polskie barwy - zaznaczył.

Źródło: NAC Rally Team

ll/moto.wp.pl

Źródło artykułu: WP Moto
Wybrane dla Ciebie
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
MOŻE JESZCZE JEDEN ARTYKUŁ? ZOBACZ CO POLECAMY 🌟