Otwarto oferty na fragment S7 od Warszawy do Grójca - najniższa cena to 221,4 mln zł
Na 221,4 mln zł wyceniona została najniższa oferta w przetargu na budowę liczącego ok. 6,64 km fragmentu trasy S7 od węzła Lotnisko na Południowej Obwodnicy Warszawy do węzła Lesznowola - poinformowała Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w czwartkowym komunikacie.
"Najniższą cenę tj. 221,4 mln zł zaoferowało Konsorcjum firm Rubau Polska Construcciones Rubau, natomiast najwyższą cenę tj. 293,6 mln zł ma oferta złożona przez Metrostav Polska" - napisano w komunikacie GDDKiA.
W sumie w przetargu na wykonanie tego zadania złożono 12 ofert.
Wszyscy wykonawcy* zaoferowali termin realizacji wynoszący 34 miesiące* (w trakcie robót budowalnych nie wlicza się okresów zimowych od 15 grudnia do 15 marca) oraz okres gwarancji jakości wynoszący 10 lat.
Złożone oferty będą badane i oceniane pod względem ceny okresu gwarancji i terminu realizacji.
Termin podpisania umowy z wykonawcą zaplanowany został na połowę 2017 roku, przy braku odwołań konkurentów biorących udział w przetargu.
Licząca 6,64 km trasa będzie posiadała dwie jezdnie po trzy pasy ruchu. Powstaną też węzły Zamienie i Lesznowola, wiadukty, przejścia dla zwierząt oraz infrastruktura towarzysząca.
Naszym zdaniem
Nowy odcinek S7 powinien odciążyć ulicę Puławską. Na co dzień ta arteria, mimo trzech pasów w każdą stronę, a po niedawnych zmianach miejscami nawet czterech, jest bardzo zakorkowana w godzinach szczytu. Wjazd do Warszawy w godzinach od 7 do 9 jest bardzo utrudniony. Z kolei w godzinach popołudniowych kłopotliwy jest wyjazd w stronę Piaseczna.
Rozbudowa S7 to także dobra wiadomość ze względu na drożność wjazdu do Warszawy od strony południowej w okresach świątecznych, wakacyjnych i weekendowych.
Źródło: PAP, oprac. Mariusz Zmysłowski