Otwarcie nowej linii metra w Rzymie zablokowane przez ministerstwo

Na trzy dni przed otwarciem pierwszego odcinka trzeciej linii metra w Rzymie inaugurację tę zablokowało ministerstwo transportu. Resort ma poważne zastrzeżenia do funkcjonowania podziemnej kolei, a także do przygotowania i kwalifikacji personelu.

Oburzony burmistrz Wiecznego Miasta Ignazio Marino obarczył odpowiedzialnością za to, co się stało wykonawców robót. Media informują wręcz, że Marino "dostał szału" i przez kilka godzin prowadził symboliczną "okupację siedziby ministerstwa domagając się protokołu komisji do spraw bezpieczeństwa, która wydała to postanowienie.

Lista zastrzeżeń i obaw sporządzona przez ministerialną komisję i przekazana ostatecznie zarządowi miasta jest długa i, jak się podkreśla, ma bardzo poważną wymowę. Wymienia się tam na przykład "serię anomalii" w instalacji. Mowa jest też o łatwym do przewidzenia złym funkcjonowaniu całego systemu komunikacyjnego, co może spowodować "krytyczną sytuację" i zagrożenie dla bezpieczeństwa mimo, jak zauważono, obecności specjalistycznych ekip.

Ponadto według ekspertów niezbędne jest sprawdzenie kwalifikacji całego personelu nowej linii metra, również pod kątem znajomości wszystkich procedur.

Z tych powodów ministerstwo nie wyraziło zgody na sobotnią inaugurację pierwszego odcinka.

Burmistrz włoskiej stolicy zapewnił resort, że przedstawi jak najszybciej wszelką dokumentację i odpowie na wszystkie niejasności. Do komisji do spraw bezpieczeństwa w ministerstwie zaapelował zaś o to, by zebrała się ponownie i rozpatrzyła jeszcze raz wszystkie niejasności.

"Mam ochotę skopać siedzenie paru osobom" - oświadczył zazwyczaj spokojny Ignazio Marino, były lekarz-transplantolog. Wezwał do swego biura przedstawicieli wielkich firm budowlanych i inżynieryjnych - wykonawców robót. Obiecał, że ustali nazwiska winnych obecnego stanu rzeczy. Burmistrz wciąż wierzy w to, że w sobotę dojdzie do oczekiwanej od kilku lat uroczystości.

To kolejny już nagły i coraz bardziej irytujący rzymian zwrot akcji w 10-letniej historii budowy linii C, która połączy część północną i zachodnią miasta. Ma ona mieć łącznie 25 kilometrów długości i 30 stacji.

Wydano już na nią 2 miliardy euro.

To zarazem kolejne starcie na linii rzymskie władze- wykonawcy. Przed niespełna rokiem firmy zagroziły zawieszeniem wszystkich robót, jeśli nie otrzymają zaległych pieniędzy.

Wybrane dla Ciebie
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
ZACZEKAJ! ZOBACZ, CO TERAZ JEST NA TOPIE 🔥