Otwarcie nowej linii metra w Rzymie zablokowane przez ministerstwo

Na trzy dni przed otwarciem pierwszego odcinka trzeciej linii metra w Rzymie inaugurację tę zablokowało ministerstwo transportu. Resort ma poważne zastrzeżenia do funkcjonowania podziemnej kolei, a także do przygotowania i kwalifikacji personelu.

Oburzony burmistrz Wiecznego Miasta Ignazio Marino obarczył odpowiedzialnością za to, co się stało wykonawców robót. Media informują wręcz, że Marino "dostał szału" i przez kilka godzin prowadził symboliczną "okupację siedziby ministerstwa domagając się protokołu komisji do spraw bezpieczeństwa, która wydała to postanowienie.

Lista zastrzeżeń i obaw sporządzona przez ministerialną komisję i przekazana ostatecznie zarządowi miasta jest długa i, jak się podkreśla, ma bardzo poważną wymowę. Wymienia się tam na przykład "serię anomalii" w instalacji. Mowa jest też o łatwym do przewidzenia złym funkcjonowaniu całego systemu komunikacyjnego, co może spowodować "krytyczną sytuację" i zagrożenie dla bezpieczeństwa mimo, jak zauważono, obecności specjalistycznych ekip.

Ponadto według ekspertów niezbędne jest sprawdzenie kwalifikacji całego personelu nowej linii metra, również pod kątem znajomości wszystkich procedur.

Z tych powodów ministerstwo nie wyraziło zgody na sobotnią inaugurację pierwszego odcinka.

Burmistrz włoskiej stolicy zapewnił resort, że przedstawi jak najszybciej wszelką dokumentację i odpowie na wszystkie niejasności. Do komisji do spraw bezpieczeństwa w ministerstwie zaapelował zaś o to, by zebrała się ponownie i rozpatrzyła jeszcze raz wszystkie niejasności.

"Mam ochotę skopać siedzenie paru osobom" - oświadczył zazwyczaj spokojny Ignazio Marino, były lekarz-transplantolog. Wezwał do swego biura przedstawicieli wielkich firm budowlanych i inżynieryjnych - wykonawców robót. Obiecał, że ustali nazwiska winnych obecnego stanu rzeczy. Burmistrz wciąż wierzy w to, że w sobotę dojdzie do oczekiwanej od kilku lat uroczystości.

To kolejny już nagły i coraz bardziej irytujący rzymian zwrot akcji w 10-letniej historii budowy linii C, która połączy część północną i zachodnią miasta. Ma ona mieć łącznie 25 kilometrów długości i 30 stacji.

Wydano już na nią 2 miliardy euro.

To zarazem kolejne starcie na linii rzymskie władze- wykonawcy. Przed niespełna rokiem firmy zagroziły zawieszeniem wszystkich robót, jeśli nie otrzymają zaległych pieniędzy.

Wybrane dla Ciebie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3