Opel prezentuje możliwości swojego nowego systemu łączności
Od początku czerwca wszystkie modele Opla będą mogły być wyposażone w system łączności i usług OnStar. Producent zaprezentował już funkcje, jakie będzie on oferować.
Układ zareaguje na wypadek drogowy. Jeżeli uruchomią się poduszki powietrzne, to czujniki samoczynnie wyślą informację do centrum obsługi. Pracownik skontaktuje się z kierowcą by sprawdzić, czy wszystko jest w porządku. W przypadku braku odpowiedzi dyspozytor skontaktuje się ze służbami ratunkowymi, podającymi dokładną lokalizację pojazdu.
* ILE WART JEST TWÓJ SAMOCHÓD? MOŻESZ SIĘ ŁATWO PRZEKONAĆ * Za pomocą specjalnego przycisku na lusterku kierowca może uzyskać połączenie z konsultantem i zgłosić wypadek lub awarię techniczną. Ten poinformuje służby ratunkowe lub miejscowego operatora pomocy drogowej, który nieodpłatnie usunie usterkę.
Opel OnStar oferuje łączność internetową dla maksymalnie siedmiu urządzeń za pomocą hotspotu Wi-Fi 4G LTE. Producent przygotował też aplikację mobilną, dzięki której można zlokalizować pojazd na parkingu, aktywować światła i klakson czy zdalnie zamykać i otwierać samochód. Poinformuje też ona o żywotności oleju silnikowego, ilości paliwa w baku i ciśnieniu w oponach.
Ciekawie zapowiadają się comiesięczne, darmowe i zdalne przeglądy pojazdu, które obejmą m.in. takie elementy, jak poduszki powietrzne, skrzynia biegów czy silnik. Wszystkie usługi mają być darmowe przez 12 miesięcy od daty zakupu.
ll/moto.wp.pl