Opel numerem jeden wśród polskich klientów indywidualnych
We wrześniu 2015 r. Opel sprzedał na polskim rynku 2279 samochodów osobowych i dostawczych do 3,5 tony. Pozwoliło to na zdobycie pierwszego miejsca popularności wśród rodzimych klientów indywidualnych.
Sprzedaż takiej liczby samochodów oznacza wzrost o 4,3 proc. rok do roku. Od stycznia natomiast rodzimi klienci zakupili 23 991 egzemplarzy, co przekłada się na 16,8-procentowy wzrost sprzedaży i zwiększenie udziału w rynku o 0,72 punktu procentowego do poziomu 8,13 proc.
* ILE WART JEST TWÓJ SAMOCHÓD? MOŻESZ SIĘ ŁATWO PRZEKONAĆ *
Liderem sprzedaży od stycznia do września została Astra - 7698 sztuk. Za nią uplasowała się Corsa (5565 egzemplarzy), zaś trzecie miejsce przypadło modelowi Mokka (3381 sztuk). Producent zamierza kontynuować swoją ofensywę rynkową nową Astrą, która pojawi się w polskich salonach w listopadzie. W całej Europie na produkowane w Polsce auto zebrano ponad 30 000 zamówień.
Na Starym Kontynencie Opel sprzedał we wrześniu 114 100 samochodów, o 4,7 proc. więcej niż w analogicznym miesiącu 2014 r. Od początku roku wartości te wyniosły odpowiednio 850 000 aut i niespełna 4 proc. Największymi wzrostami sprzedaży mogły pochwalić się modele Mokka (26 proc.), Corsa (8 proc.) i Adam (4 proc.).
W pierwszych trzech kwartałach 2015 r. poza Polską producent zanotował wzrosty m. in. we Włoszech (20 proc.), w Hiszpanii (18 proc.), we Francji (5 proc.), w Wielkiej Brytanii (4 proc.) i w Niemczech (3 proc.).
Źródło: Opel
ll/moto.wp.pl