Trwa ładowanie...

Opel Astra Twin Top kontra Peugeot 307 CC

Opel Astra Twin Top kontra Peugeot 307 CC
d1dcmmu
d1dcmmu

Najnowsze modele łączą w sobie dwa nadwozia, a to przekonuje, że jazda kabrioletem może być pozbawiona wielu jego wad.

Przejażdżka w upalny letni wieczór z otwartym dachem to nadzwyczajne przeżycie. Każdy kto choć raz spróbował, chciałby mieć w swym garażu kabriolet. | [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/10267/opel-astra-cc-2-b.jpeg',500,375) ) |
| --- | Niestety, najczęściej chęć posiadania kończy się na marzeniach, bowiem największą wadą kabrioletów jest ich sezonowość i wysoka cena. Od pewnego czasu coś się jednak zmieniło i jest nadzieja na spełnienie marzeń. | [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/10267/peugeot-307-2-b.jpeg',500,333) ) |
| --- | Niezależne od samochodowych koncernów specjalistyczne firmy projektują rozwiązania, które pozwalają na składanie sztywnego dachu w 25 sekund i to za pomocą jednego przycisku, co więcej, zwarta konstrukcja mieści się w bagażniku niewielkiego auta. To co kiedyś było przeznaczone wyłącznie do aut luksusowych teraz dotarło do segmentu samochodów kompaktowych.

d1dcmmu

Cechy szczególne

W niespełna pół minuty, oba zgrabne coupe przeistaczają się w kabriolety. Zarówno w Oplu jak i Peugeocie mechanizm chowa się do bagażnika pozostawiając niewielką przestrzeń na bagaż (zaledwie ok. 200 l). I choć w środku przestrzeni nie brakuje - auta zapewniają wystarczającą ilość miejsca dla czterech osób - to w daleką podróż najlepiej jechać w dwójkę. W Astrze bardzo dobrze wyprofilowano fotele, przyzwyczajenia wymaga jedynie obsługa układu klimatyzacji. Peugeot CC we wnętrzu praktycznie niczym nie różni się od innych wersji nadwoziowych 307. Spodobać się mogą jego kształty - szczególnie atrakcyjnie wygląda tylna część nadwozia z nowoczesnymi diodowymi lampami. Charakterystyczne opóźnienie przy włączaniu urządzeń elektrycznych, związane z zastosowaniem systemu multiplex, nie ominęło także cabrio/coupe.

ZAPRASZAMY DO GALERII ASTRYZAPRASZAMY DO GALERII ASTRY

Silniki

W przypadku Peugeota gama silnikowa to aż cztery jednostki napędowe. | [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/10267/opel-astra-cc-3-b.jpeg',500,375) ) |
| --- | Najsłabszy w ofercie jest motor 1,6 l/ 110 KM. W cięższym od hatchbacka o 250 kg cabrio/coupe spisuje się dość ociężale. Pozostałe silniki radzą sobie bez zarzutu. | [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/10267/peugeot-307-3-b.jpeg',500,333) ) |
| --- | Jedyny w ofercie diesel, dedykowany oszczędnym kierowcom rozwija wystarczającą moc 136 KM. Na pochwałę zasługuje także motor 2,0 l/ 143 KM. Szczególnie przy wyższych obrotach przyspiesza bardzo żwawo. Najmocniejszy, a zarazem najlepszy silnik 2,0 l montowany w tym aucie rozwija niebagatelną moc 180 KM. Właśnie takim autem mieliśmy okazję pojeździć.
Specyfikacja dostępnych silników Opla nie jest jeszcze znana. Do testu otrzymaliśmy jednak w pełni porównywalną z najmocniejszym Peugeotem Astrę 2,0 l, która dzięki turbosprężarce rozwija moc 170 KM.

d1dcmmu

Wrażenia z jazdy

Ponieważ pod maskami obu aut znajdują się dość mocne silniki, emocji związanych z jazdą z pewnością nie zabraknie. W Astrze największe wrażenie robi sztywność konstrukcji. Jazda z dużą prędkością, przy otwartym dachu, nie powoduje charakterystycznego dla kabrioletów trzeszczenia plastikowych elementów wnętrza. Po zamknięciu auta w bryłę coupe, w środku robi się niemal tak cicho jak w zwykłym hatchbacku. Auto wyposażono w układ IDS+, który usztywnia zawieszenie i zmniejsza siłę wspomagania kierownicy. Efekt, to precyzyjne prowadzenie zapewniające maksimum przyjemności. Peugeot jeździ odrobię szybciej, niestety nie prowadzi się tak dobrze jak Astra. Tylna oś łatwiej wpada w poślizg, charakterystyka zawieszenia mogłaby być nieco twardsza, a samo nadwozie sztywniejsze. Poza tym w 307 CC trudniej wybierać biegi, dźwignia nie jest tak precyzyjna jak w Oplu.

ZAPRASZAMY DO GALERII 307ZAPRASZAMY DO GALERII 307

Podsumowanie

Przez wiele lat kabriolety uważane były za auta ekstrawaganckie, przeznaczone dla nielicznych. | [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/10267/opel-astra-cc-4-b.jpeg',500,375) ) |
| --- | Teraz stały się bardziej wszechstronne, lepiej zabezpieczone przed amatorami cudzej własności i bezpieczniejsze. | [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/10267/peugeot-307-4-b.jpeg',500,333) ) |
| --- | Niemniej żadna z firm nie spodziewa się dużej sprzedaży cabrio/coupe na naszym rynku. Główną zaporą nadal pozostaje dość wysoka cena. Niemiecka Astra swą linią bardziej przypomina auto sportowe i z pewnością przypadnie do gustu męskiej części klientów. Komfortowy i elegancki Francuz powinien bardziej spodobać się paniom.

Opel Astra Twin Top Peugeot 307 CC
Przestronność wnętrza +
Poziom hałasu Remis
Hamulce Remis
Dynamika Remis
Zużycie paliwa Remis
Wyposażenie Remis
Cena +

Wybrane dane techniczne

| | Opel Astra Twin Top | Peugeot 307 CC |
| --- | --- | --- |
| Liczba cylindrów/zaworów/typ silnika | 4/16/benzynowy | 4/16/benzynowy |
| Pojemność skokowa (cm ) | 1998 | 1997 |
| Moc maksymalna (KM/obr/min)
| 170/5200 | 180/7000 |
| Przyspieszenie 0-100 km/h (s) | 9,5 | 9,5 |
| Przyspieszenie (IV b.) 60-100 km/h (s) | 9,2 | 9,1 |
| Prędkość maksymalna (km/h) | 224 | 225 |
| Głośność (IV b.) przy 100 km/h (dB)* | 78 | 79 |
| Droga hamowania od 100 km/h (m) | 40 | 39 |
| Pojemność bagażnika (dm3 ) | 205/440 | 204/350 |
| Pojemność zbiornika paliwa (dm3 ) | b.d. | 60 |
| Zużycie paliwa: trasa/miasto dm3 /100 km) | 7,0/13,0 | 6,8/12,4 |
| Długość x szerokość x wysokość (cm) | 447,6/175,9/141,1 | 436/175,9/142,4 |
| Rozstaw osi (cm) | 261,4 | 260,8 |
| Gwarancja mechaniczna/perforacyjna (lata) | 2/12 | 2/12 |
| Cena (zł) | b. d. | 89 000 |

d1dcmmu

Wybrane wyposażenie seryjne

| | Opel Astra Twin Top | Peugeot 307 CC |
| --- | --- | --- |
| Poduszki powietrzne | 4 | 4 |
| Układ ABS | S | S |
| Układ ESP | S | S |
| Wspomaganie układu kierowniczego | S | S |
| Centralny zamek | S | S |
| Elektrycznie sterowane szyby przednie/tylne | S/S | S/S |
| Lusterka zewnętrzne sterowane i podgrzewane elektrycznie | S/S | S/S |
| Klimatyzacja | S | S |
| Radioodtwarzacz z CD/ bez CD | S | S | S - standard

Autor: Bartłomiej Bałdyga

d1dcmmu
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1dcmmu
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj