Opel Astra Twin Top kontra Peugeot 307 CC 

Obraz

Najnowsze modele łączą w sobie dwa nadwozia, a to przekonuje, że jazda kabrioletem może być pozbawiona wielu jego wad.

Przejażdżka w upalny letni wieczór z otwartym dachem to nadzwyczajne przeżycie. Każdy kto choć raz spróbował, chciałby mieć w swym garażu kabriolet. | [

Obraz

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/10267/opel-astra-cc-2-b.jpeg',500,375) ) |
| --- | Niestety, najczęściej chęć posiadania kończy się na marzeniach, bowiem największą wadą kabrioletów jest ich sezonowość i wysoka cena. Od pewnego czasu coś się jednak zmieniło i jest nadzieja na spełnienie marzeń. | [

Obraz

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/10267/peugeot-307-2-b.jpeg',500,333) ) |
| --- | Niezależne od samochodowych koncernów specjalistyczne firmy projektują rozwiązania, które pozwalają na składanie sztywnego dachu w 25 sekund i to za pomocą jednego przycisku, co więcej, zwarta konstrukcja mieści się w bagażniku niewielkiego auta. To co kiedyś było przeznaczone wyłącznie do aut luksusowych teraz dotarło do segmentu samochodów kompaktowych.

Cechy szczególne

W niespełna pół minuty, oba zgrabne coupe przeistaczają się w kabriolety. Zarówno w Oplu jak i Peugeocie mechanizm chowa się do bagażnika pozostawiając niewielką przestrzeń na bagaż (zaledwie ok. 200 l). I choć w środku przestrzeni nie brakuje - auta zapewniają wystarczającą ilość miejsca dla czterech osób - to w daleką podróż najlepiej jechać w dwójkę. W Astrze bardzo dobrze wyprofilowano fotele, przyzwyczajenia wymaga jedynie obsługa układu klimatyzacji. Peugeot CC we wnętrzu praktycznie niczym nie różni się od innych wersji nadwoziowych 307. Spodobać się mogą jego kształty - szczególnie atrakcyjnie wygląda tylna część nadwozia z nowoczesnymi diodowymi lampami. Charakterystyczne opóźnienie przy włączaniu urządzeń elektrycznych, związane z zastosowaniem systemu multiplex, nie ominęło także cabrio/coupe.

ZAPRASZAMY DO GALERII ASTRYZAPRASZAMY DO GALERII ASTRY

Silniki

W przypadku Peugeota gama silnikowa to aż cztery jednostki napędowe. | [

Obraz

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/10267/opel-astra-cc-3-b.jpeg',500,375) ) |
| --- | Najsłabszy w ofercie jest motor 1,6 l/ 110 KM. W cięższym od hatchbacka o 250 kg cabrio/coupe spisuje się dość ociężale. Pozostałe silniki radzą sobie bez zarzutu. | [

Obraz

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/10267/peugeot-307-3-b.jpeg',500,333) ) |
| --- | Jedyny w ofercie diesel, dedykowany oszczędnym kierowcom rozwija wystarczającą moc 136 KM. Na pochwałę zasługuje także motor 2,0 l/ 143 KM. Szczególnie przy wyższych obrotach przyspiesza bardzo żwawo. Najmocniejszy, a zarazem najlepszy silnik 2,0 l montowany w tym aucie rozwija niebagatelną moc 180 KM. Właśnie takim autem mieliśmy okazję pojeździć.
Specyfikacja dostępnych silników Opla nie jest jeszcze znana. Do testu otrzymaliśmy jednak w pełni porównywalną z najmocniejszym Peugeotem Astrę 2,0 l, która dzięki turbosprężarce rozwija moc 170 KM.

Wrażenia z jazdy

Ponieważ pod maskami obu aut znajdują się dość mocne silniki, emocji związanych z jazdą z pewnością nie zabraknie. W Astrze największe wrażenie robi sztywność konstrukcji. Jazda z dużą prędkością, przy otwartym dachu, nie powoduje charakterystycznego dla kabrioletów trzeszczenia plastikowych elementów wnętrza. Po zamknięciu auta w bryłę coupe, w środku robi się niemal tak cicho jak w zwykłym hatchbacku. Auto wyposażono w układ IDS+, który usztywnia zawieszenie i zmniejsza siłę wspomagania kierownicy. Efekt, to precyzyjne prowadzenie zapewniające maksimum przyjemności. Peugeot jeździ odrobię szybciej, niestety nie prowadzi się tak dobrze jak Astra. Tylna oś łatwiej wpada w poślizg, charakterystyka zawieszenia mogłaby być nieco twardsza, a samo nadwozie sztywniejsze. Poza tym w 307 CC trudniej wybierać biegi, dźwignia nie jest tak precyzyjna jak w Oplu.

ZAPRASZAMY DO GALERII 307ZAPRASZAMY DO GALERII 307

Podsumowanie

Przez wiele lat kabriolety uważane były za auta ekstrawaganckie, przeznaczone dla nielicznych. | [

Obraz

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/10267/opel-astra-cc-4-b.jpeg',500,375) ) |
| --- | Teraz stały się bardziej wszechstronne, lepiej zabezpieczone przed amatorami cudzej własności i bezpieczniejsze. | [

Obraz

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/10267/peugeot-307-4-b.jpeg',500,333) ) |
| --- | Niemniej żadna z firm nie spodziewa się dużej sprzedaży cabrio/coupe na naszym rynku. Główną zaporą nadal pozostaje dość wysoka cena. Niemiecka Astra swą linią bardziej przypomina auto sportowe i z pewnością przypadnie do gustu męskiej części klientów. Komfortowy i elegancki Francuz powinien bardziej spodobać się paniom.

Nasza ocena (+ oznacza przewagę nad konkurentem)

Opel Astra Twin Top Peugeot 307 CC
Przestronność wnętrza +
Poziom hałasu Remis
Hamulce Remis
Dynamika Remis
Zużycie paliwa Remis
Wyposażenie Remis
Cena +

Wybrane dane techniczne

| | Opel Astra Twin Top | Peugeot 307 CC |
| --- | --- | --- |
| Liczba cylindrów/zaworów/typ silnika | 4/16/benzynowy | 4/16/benzynowy |
| Pojemność skokowa (cm ) | 1998 | 1997 |
| Moc maksymalna (KM/obr/min)
| 170/5200 | 180/7000 |
| Przyspieszenie 0-100 km/h (s) | 9,5 | 9,5 |
| Przyspieszenie (IV b.) 60-100 km/h (s) | 9,2 | 9,1 |
| Prędkość maksymalna (km/h) | 224 | 225 |
| Głośność (IV b.) przy 100 km/h (dB)* | 78 | 79 |
| Droga hamowania od 100 km/h (m) | 40 | 39 |
| Pojemność bagażnika (dm3 ) | 205/440 | 204/350 |
| Pojemność zbiornika paliwa (dm3 ) | b.d. | 60 |
| Zużycie paliwa: trasa/miasto dm3 /100 km) | 7,0/13,0 | 6,8/12,4 |
| Długość x szerokość x wysokość (cm) | 447,6/175,9/141,1 | 436/175,9/142,4 |
| Rozstaw osi (cm) | 261,4 | 260,8 |
| Gwarancja mechaniczna/perforacyjna (lata) | 2/12 | 2/12 |
| Cena (zł) | b. d. | 89 000 |

Wybrane wyposażenie seryjne

| | Opel Astra Twin Top | Peugeot 307 CC |
| --- | --- | --- |
| Poduszki powietrzne | 4 | 4 |
| Układ ABS | S | S |
| Układ ESP | S | S |
| Wspomaganie układu kierowniczego | S | S |
| Centralny zamek | S | S |
| Elektrycznie sterowane szyby przednie/tylne | S/S | S/S |
| Lusterka zewnętrzne sterowane i podgrzewane elektrycznie | S/S | S/S |
| Klimatyzacja | S | S |
| Radioodtwarzacz z CD/ bez CD | S | S | S - standard

Autor: Bartłomiej Bałdyga

Obraz

Wybrane dla Ciebie

Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025