Trwa ładowanie...

Opel Astra po kuracji odmładzającej

Opel Astra po kuracji odmładzającej
d36380b
d36380b

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/11823/nowa-astra-06.jpeg',550,365) ) |
| --- | Trzecie wcielenie Astry udowodniło, że Opel potrafi produkować nie tylko samochody o nudnej i przeciętnej stylistyce. Dynamiczne linie kompaktowego auta zaskarbiły mu wielu zwolenników. Opel nie zamierza składać broni i spróbuje zawalczyć o klientów odmłodzoną Astrą.

Niewielkie poprawki stylistyczne sprawiły, że samochód, który miał premierę w 2004 roku wciąż wygląda świeżo i atrakcyjnie. Wyrazisty przód oraz linię nadwozia trudno pomylić z jakimkolwiek samochodem. Usportowiona wersja OPC będzie przyciągała spojrzenia przechodniów i pozostałych kierowców atrakcyjnym pakietem ospojlerowania.

d36380b

Wersje po faceliftingu będą się też wyróżniały bogatszym wyposażeniem. | [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/11823/nowa-astra-10.jpeg',550,365) ) |
| --- | Wnętrze zostanie wykończone lepszymi materiałami, a w najbogatszych wersjach fotele będą pokryte skórą, a deskę rozdzielczą ozdabią drewniane okładziny. System audio pozwoli na odtwarzanie nagrań zapisanych w formacie mp3. Dodatkowe złącza sprawia, że w razie potrzeby dźwięk popłynie np. z kieszonkowego odtwarzacza plików muzycznych.

Konstruktorzy położyli duży nacisk na poprawę bezpieczeństwa. Aktywne zagłówki zadbają o kręgosłupy podróżnych w przypadku najechania na tył samochodu, a ksenonowe reflektory z funkcją doświetlania zakrętów ułatwią dostrzeganie potencjalnych zagrożeń na drodze. | [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/11823/nowa-astra-11.jpeg',550,365) ) |
| --- | Wersje wyposażone w elektronicznie regulowane zawieszenie będą zapewniały wysoki komfort podróżowania przy zachowaniu doskonałych właściwości jezdnych.

d36380b

Odmłodzoną Astrę będą napędzały silniki benzynowe o pojemnościach 1.4, 1,6, 18, oraz 2.0 litra. Podstawowa jednostka zaoferuje kierowcy 90 KM, co pozwoli rozpędzić się od 0-100 km/h w 13,7 sekundy. Najmocniejszy, turbodoładowany silnik produkuje aż 240 KM i 320 Nm, dzięki którym sprint do „setki” zajmuje zaledwie 6,4 s! Inżynierowie położyli nacisk nie tylko na zwiększenie mocy i poprawę osiągów. Dopracowanie silników powinno w zauważalny sposób obniżyć spalanie.

Dla osób o nieco łagodniejszym usposobieniu przygotowano silniki wysokoprężne. Podstawowy turbodiesel 1.3 CDTI nie porywa osiągami, jednak na pokonanie 100 kilometrów potrzebuje średnio 4,8 litra. Najmocniejszy z diesli – 1.9 CDTI - spali około 5,8 litra, zaś moc 150 KM pozwoli rozpędzić się do 100 km/h w 8,9 sekundy.

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/11823/nowa-astra-12.jpeg',550,365) ) |
| --- | W zależności od silnika nowa Astra będzie wyposażana w 5- lub 6-biegową, manualną skrzynię. Zwolennicy komfortowej jazdy mogą zamówić 5-stopniową, zautomatyzowaną przekładnię Easytronic lub tradycyjny, 4-biegowy automat.

Astra będzie dostępna jako 3- i 5-dzwiowy hatchback, praktyczne kombi oraz niewielki sedan. Na osoby chcące poczuć wiatr we włosach czeka wersja TwinTop, czyli kabriolet ze sztywnym dachem. Samochód trafi do salonów sprzedaży jeszcze w lutym.

Cena powinna pozostać na niezmienionym poziomie, co oznacza około 16 000 euro za podstawową odmianę auta.

d36380b
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d36380b
Więcej tematów