Odnowione Volvo S80 – duże zmiany?

| [

Obraz

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/409/s80-01.jpg',600,481) ) |
| --- | Podczas kończących się dzisiaj w Amsterdamie targów motoryzacyjnych Volvo zaprezentowało odnowioną wersję swej flagowej limuzyny S80. Zmiany, jakim poddano auto dotyczą stylistyki, silnika i techniki odpowiadającej za właściwości jezdne. Zobacz galerię zdjęć nowego Volvo S80

| [

Obraz

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/409/s80-07.jpg',600,452) ) |
| --- | Przedstawiciele firmy Volvo przyznają, że wyniki sprzedaży oferowanego klientom od pięciu lat modelu S80 nie są doskonałe. Przyczyna, ich zdaniem, tkwi w zbyt mało wyrazistym wizerunku tego modelu. Klienci postrzegają S80 jako duże, wygodne i bezpieczne Volvo, ale to zbyt mało, aby samochód dobrze się sprzedawał. Teraz S80 ma kusić kombinacją komfortu i ponadprzeciętnych właściwości jezdnych.

| [

Obraz

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/409/s80-06.jpg',600,452) ) |
| --- | Jako że samochód „kupuje się oczami” przeprojektowano przód i tył nadwozia. Z przodu zmieniono nieco kształt grila i jego połączenia z maską. Jest znacznie więcej chromu, który przydać ma elegancji. Powiększono też lampy przeciwmgielne nadające bardziej dynamiczny charakter. Tylne lampy są teraz trochę mniejsze, dzięki czemu tył jest lżejszy i bardziej pasuje do limuzyny. Zintegrowane lampy tylne wykonano w technologii LED, co skutkuje szybszym czasem reakcji, jakże istotnym w przypadku świateł stop.

| [

Obraz

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/409/s80-03.jpg',600,445) ) |
| --- | Wewnątrz auta zmieniono głównie wykończenie poszczególnych detali. W wersjach wyposażonych w silniki sześciocylindrowe wskaźniki upodobniono do tych instalowanych w modelach S60 i V70. Wersje tańsze, pięciocylindrowe mają wskaźniki wyglądające podobnie jak w rekreacyjnym modelu XC90. Zmieniono także panele pokrywające wewnętrzną stronę drzwi. Uchwyty i instrumenty są teraz łatwiej dostępne. Najelegantsza wersja Executive ma wiele elementów wykończonych skórą i naturalnym drewnem orzecha włoskiego w całym wnętrzu auta.

| [

Obraz

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/409/s80-04.jpg',600,358) ) |
| --- | Chyba najważniejszą zmianą jest zastąpienie dotychczas montowanego silnika 2.4T nowym, oznaczonym 2.5T. Już w oznaczeniu zawarta jest informacja o większej pojemności skokowej, która wynosi teraz 2,521 litra. Silnik doładowywany jest przez niskociśnieniową turbinę. Jego moc maksymalna uzyskiwana przy 5 tys obr/min wynosi 210 KM/154 kW, zaś moment obrotowy dostępny w zakresie obrotów silnika od 1,5 tys do 4,5 tys wynosi 320 Nm.
Wprowadzono też dostępny w opcji system aktywnego zawieszenia, nazwany Four-C. Jego działanie ma poprawić komfort i bezpieczeństwo permanentnie dostosowując sztywność podwozia do aktualnych warunków i stylu jazdy. Działanie tego systemu opisaliśmy w relacji poświęconej Volvo S60 R i V70 R.

| [

Obraz

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/409/s80-08.jpg',600,392) ) |
| --- | Zmiany wprowadzone w modelu S80 trudno uznać za rewolucyjne. Zmian stylistycznych komentować nie ma po co – jaki koń jest każdy widzi. Nowy silnik ma dobre parametry, spełnia wymogi ekologiczne normy Euro IV, lecz trudno go uznać za przełom. Z całą pewnością silnik o mocy maksymalnej 210 KM w limuzynie tej klasy nie rzuca na kolana. System aktywnego zawieszenia jest z pewnością cenny, ale fakt, ze system ten dostępny jest opcjonalnie w modelu, którego najuboższa wersja kosztuje ponad 144 tys zł, uznać można za pewną przesadę. Aktywne zawieszenie stosowane jest coraz częściej w samochodach klasy wyższej, nie wspominając o fakcie, że instalowane jest w należącym do klasy średniej Citroenie C5.
Odnowione Volvo S80 ma, naszym zdaniem, takie same zalety, jak przed zmianami. Nadal jest bardzo wygodnym, eleganckim i bezpiecznym samochodem, a właśnie wprowadzane zmiany są tylko okazją, aby o tym przypomnieć. Przeczytaj test Volvo S80, który przeprowadziliśmy wraz z Polską Izbą Motoryzacji w czerwcu ubiegłego roku.

Źródło artykułu: WP Moto

Wybrane dla Ciebie

Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025