Odnowione Volvo S80 – duże zmiany?

| [

Obraz

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/409/s80-01.jpg',600,481) ) |
| --- | Podczas kończących się dzisiaj w Amsterdamie targów motoryzacyjnych Volvo zaprezentowało odnowioną wersję swej flagowej limuzyny S80. Zmiany, jakim poddano auto dotyczą stylistyki, silnika i techniki odpowiadającej za właściwości jezdne. Zobacz galerię zdjęć nowego Volvo S80

| [

Obraz

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/409/s80-07.jpg',600,452) ) |
| --- | Przedstawiciele firmy Volvo przyznają, że wyniki sprzedaży oferowanego klientom od pięciu lat modelu S80 nie są doskonałe. Przyczyna, ich zdaniem, tkwi w zbyt mało wyrazistym wizerunku tego modelu. Klienci postrzegają S80 jako duże, wygodne i bezpieczne Volvo, ale to zbyt mało, aby samochód dobrze się sprzedawał. Teraz S80 ma kusić kombinacją komfortu i ponadprzeciętnych właściwości jezdnych.

| [

Obraz

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/409/s80-06.jpg',600,452) ) |
| --- | Jako że samochód „kupuje się oczami” przeprojektowano przód i tył nadwozia. Z przodu zmieniono nieco kształt grila i jego połączenia z maską. Jest znacznie więcej chromu, który przydać ma elegancji. Powiększono też lampy przeciwmgielne nadające bardziej dynamiczny charakter. Tylne lampy są teraz trochę mniejsze, dzięki czemu tył jest lżejszy i bardziej pasuje do limuzyny. Zintegrowane lampy tylne wykonano w technologii LED, co skutkuje szybszym czasem reakcji, jakże istotnym w przypadku świateł stop.

| [

Obraz

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/409/s80-03.jpg',600,445) ) |
| --- | Wewnątrz auta zmieniono głównie wykończenie poszczególnych detali. W wersjach wyposażonych w silniki sześciocylindrowe wskaźniki upodobniono do tych instalowanych w modelach S60 i V70. Wersje tańsze, pięciocylindrowe mają wskaźniki wyglądające podobnie jak w rekreacyjnym modelu XC90. Zmieniono także panele pokrywające wewnętrzną stronę drzwi. Uchwyty i instrumenty są teraz łatwiej dostępne. Najelegantsza wersja Executive ma wiele elementów wykończonych skórą i naturalnym drewnem orzecha włoskiego w całym wnętrzu auta.

| [

Obraz

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/409/s80-04.jpg',600,358) ) |
| --- | Chyba najważniejszą zmianą jest zastąpienie dotychczas montowanego silnika 2.4T nowym, oznaczonym 2.5T. Już w oznaczeniu zawarta jest informacja o większej pojemności skokowej, która wynosi teraz 2,521 litra. Silnik doładowywany jest przez niskociśnieniową turbinę. Jego moc maksymalna uzyskiwana przy 5 tys obr/min wynosi 210 KM/154 kW, zaś moment obrotowy dostępny w zakresie obrotów silnika od 1,5 tys do 4,5 tys wynosi 320 Nm.
Wprowadzono też dostępny w opcji system aktywnego zawieszenia, nazwany Four-C. Jego działanie ma poprawić komfort i bezpieczeństwo permanentnie dostosowując sztywność podwozia do aktualnych warunków i stylu jazdy. Działanie tego systemu opisaliśmy w relacji poświęconej Volvo S60 R i V70 R.

| [

Obraz

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/409/s80-08.jpg',600,392) ) |
| --- | Zmiany wprowadzone w modelu S80 trudno uznać za rewolucyjne. Zmian stylistycznych komentować nie ma po co – jaki koń jest każdy widzi. Nowy silnik ma dobre parametry, spełnia wymogi ekologiczne normy Euro IV, lecz trudno go uznać za przełom. Z całą pewnością silnik o mocy maksymalnej 210 KM w limuzynie tej klasy nie rzuca na kolana. System aktywnego zawieszenia jest z pewnością cenny, ale fakt, ze system ten dostępny jest opcjonalnie w modelu, którego najuboższa wersja kosztuje ponad 144 tys zł, uznać można za pewną przesadę. Aktywne zawieszenie stosowane jest coraz częściej w samochodach klasy wyższej, nie wspominając o fakcie, że instalowane jest w należącym do klasy średniej Citroenie C5.
Odnowione Volvo S80 ma, naszym zdaniem, takie same zalety, jak przed zmianami. Nadal jest bardzo wygodnym, eleganckim i bezpiecznym samochodem, a właśnie wprowadzane zmiany są tylko okazją, aby o tym przypomnieć. Przeczytaj test Volvo S80, który przeprowadziliśmy wraz z Polską Izbą Motoryzacji w czerwcu ubiegłego roku.

Źródło artykułu: WP Moto
Wybrane dla Ciebie
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka