Od teraz to najmocniejszy SUV Forda. Kuga z 242-konnym silnikiem
Ford odpowiedział na rosnące oczekiwania klientów względem kompaktowych SUV-ów i zaproponował bardzo dynamiczną wersję Kugi. Jest wyposażona w 242-konny silnik, który zapewnia znakomite osiągi. To jednocześnie najmocniejszy SUV w polskiej ofercie tej marki.
Sprzedaż Forda Kugi w Europie ma się bardzo dobrze, ale w Polsce już niekoniecznie. Importer postanowił zaproponować klientom dwie nowe wersje napędowe, z których jedna jest szczególnie interesująca. Od teraz Kugę można wyposażyć w benzynowy silnik 2.0 EcoBoost o mocy 242 KM z automatyczną skrzynią biegów i napędem na cztery koła. Taki motor pozwala osiągnąć prędkość 212 km/h, a pierwszą setkę auto rozwija już po 8,8 s.
Wcześniej najdynamiczniejsza odmiana tego SUV-a rozpędzała się do 100 km/h w czasie 9,2 s, a jej prędkość maksymalna wynosiła 200 km/h. Sercem auta był 180-konna wersja diesla 2.0 TDCi z automatem i napędem na cztery koła. Teraz klienci dostaną nie tylko lepsze osiągi, ale też zapłacą za najszybszą Kugę o 3450 zł mniej.
Wersję benzynową 2.0 wyceniono na 141 500 zł w najniższej dla tej jednostki specyfikacji ST-Line. Oczywiście coś za coś, bo spalanie jest wyższe o 3,5 l/100 km. Producent podaje wartość średniego zużycia paliwa 8,7 l/100 km. Oznacza to, że licząc wyłącznie paliwo, zakup diesla zwróci się już po około 20 tys. km. Nigdy jednak nie zapewni takiej kultury pracy i przyjemności z jazdy.
Ford Kuga 2.0 EcoBoost może być odpowiedzią m.in. na niedawno wprowadzoną wersję FR Seata Ateki, którą wyposażono w silnik 2.0 TSI o mocy 190 KM. Jest co prawda tańszy o 7000 zł, ale też słabszy o 52 KM. Tyle tylko, że hiszpański producent deklaruje lepsze osiągi.
Ateca FR ma rozwijać pierwszą setkę już po 7,9 s, a jej prędkość maksymalna jest dokładnie taka sama jak w Fordzie – 212 km/h. Co ciekawe, najdynamiczniejszą odmianą hiszpańskiego konkurenta jest 190-konny diesel 2.0 TDI przyspieszający do setki w 7,5 s według deklaracji producenta. W naszym teście potrzebował na to aż 1,5 s więcej.
Inną nowością w gamie silnikowej Forda Kugi jest automatyczna skrzynia biegów PowerShift dostępna dla najsłabszego diesla 1.5 TDCi o mocy 120 KM. Dopłata za to udogodnienie wynosi 9000 zł, a najtańsza Kuga z takim układem napędowym kosztuje 107 950 zł.