Od teraz to najmocniejszy SUV Forda. Kuga z 242-konnym silnikiem

Ford odpowiedział na rosnące oczekiwania klientów względem kompaktowych SUV-ów i zaproponował bardzo dynamiczną wersję Kugi. Jest wyposażona w 242-konny silnik, który zapewnia znakomite osiągi. To jednocześnie najmocniejszy SUV w polskiej ofercie tej marki.

Ford Kuga ST-Line
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Ford
Marcin Łobodziński

Sprzedaż Forda Kugi w Europie ma się bardzo dobrze, ale w Polsce już niekoniecznie. Importer postanowił zaproponować klientom dwie nowe wersje napędowe, z których jedna jest szczególnie interesująca. Od teraz Kugę można wyposażyć w benzynowy silnik 2.0 EcoBoost o mocy 242 KM z automatyczną skrzynią biegów i napędem na cztery koła. Taki motor pozwala osiągnąć prędkość 212 km/h, a pierwszą setkę auto rozwija już po 8,8 s.

Wcześniej najdynamiczniejsza odmiana tego SUV-a rozpędzała się do 100 km/h w czasie 9,2 s, a jej prędkość maksymalna wynosiła 200 km/h. Sercem auta był 180-konna wersja diesla 2.0 TDCi z automatem i napędem na cztery koła. Teraz klienci dostaną nie tylko lepsze osiągi, ale też zapłacą za najszybszą Kugę o 3450 zł mniej.

Ford Kuga ST-Line
© Materiały prasowe | Ford

Wersję benzynową 2.0 wyceniono na 141 500 zł w najniższej dla tej jednostki specyfikacji ST-Line. Oczywiście coś za coś, bo spalanie jest wyższe o 3,5 l/100 km. Producent podaje wartość średniego zużycia paliwa 8,7 l/100 km. Oznacza to, że licząc wyłącznie paliwo, zakup diesla zwróci się już po około 20 tys. km. Nigdy jednak nie zapewni takiej kultury pracy i przyjemności z jazdy.

Ford Kuga 2.0 EcoBoost może być odpowiedzią m.in. na niedawno wprowadzoną wersję FR Seata Ateki, którą wyposażono w silnik 2.0 TSI o mocy 190 KM. Jest co prawda tańszy o 7000 zł, ale też słabszy o 52 KM. Tyle tylko, że hiszpański producent deklaruje lepsze osiągi.

Ford Kuga ST-Line
© Materiały prasowe | Ford

Ateca FR ma rozwijać pierwszą setkę już po 7,9 s, a jej prędkość maksymalna jest dokładnie taka sama jak w Fordzie – 212 km/h. Co ciekawe, najdynamiczniejszą odmianą hiszpańskiego konkurenta jest 190-konny diesel 2.0 TDI przyspieszający do setki w 7,5 s według deklaracji producenta. W naszym teście potrzebował na to aż 1,5 s więcej.

Inną nowością w gamie silnikowej Forda Kugi jest automatyczna skrzynia biegów PowerShift dostępna dla najsłabszego diesla 1.5 TDCi o mocy 120 KM. Dopłata za to udogodnienie wynosi 9000 zł, a najtańsza Kuga z takim układem napędowym kosztuje 107 950 zł.

Wybrane dla Ciebie
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne