Nowy zespół hybrydowy Nissana
Nissan zaprezentował nowy układ napędowy e-POWER. W jego skład wchodzi silnik elektryczny oraz mała jednostka benzynowa, która w razie potrzeby doładowuje akumulator.
W konwencjonalnych systemach hybrydowych silnik elektryczny niskiej mocy jest wspomagany motorem benzynowym, który również napędza koła samochodu, gdy zapas energii w akumulatorze jest na wyczerpaniu (lub w czasie jazdy z wyższą prędkością). Układ Nissana przewiduje napęd kół jedynie silnikiem elektrycznym, zaś jednostka benzynowa służy tylko do doładowywania akumulatora.
Konstrukcja taka wymaga większego silnika elektrycznego i akumulatora, co było przeszkodą w montowaniu układu w samochodach miejskich. Inżynierowie Nissana uporali się z tym problemem poprzez ograniczenie wymiarów i masy podzespołów, opracowanie bardziej elastycznych metod sterowania silnikiem elektrycznym i optymalizację zarządzania energią.
Samochód napędzany systemem e-POWER ma się zachowywać jak pojazd z napędem wyłącznie elektrycznym - maksymalny moment obrotowy będzie dostępny niemal natychmiast. Zużycie paliwa szacuje się na poziomie konwencjonalnych hybryd, jednak na plus względem klasycznego auta elektrycznego należy zapisać brak konieczności doładowywania akumulatorów ze źródeł zewnętrznych.
Źródło: Nissan
ll/Wirtualna Polska