Trwa ładowanie...
14-10-2013 17:07

Nowy tunel aeroakustyczny Mercedes-Benz

Nowy tunel aeroakustyczny Mercedes-BenzŹródło: Materiały prasowe
d3xvvwh
d3xvvwh

Mercedes-Benz otworzył w swoim centrum rozwoju w Sindelfingen tunel aeroakustyczny. Ma on wspomóc badania nad ograniczeniem oporu powietrza, poziomu hałasu, gromadzenia się zanieczyszczeń i poprawy komfortu jazdy.

Tunel jest jednym z elementów kompleksowego programu inwestycji w zakładach w Sindelfingen. Obiekt dołącza do symulatora jazdy uruchomionego przed trzema laty oraz do tunelu klimatycznego. W budowie znajduje się jeszcze nowe centrum bezpieczeństwa pojazdów. - Nasze pojazdy charakteryzują się niskim współczynnikiem oporu powietrza, np. nowa Klasa S notuje Cd na poziomie 0,24 a CLA w wersji BlueEFFICIENCY - 0,22. Udało nam się to osiągnąć dzięki modyfikacjom konstrukcji pojazdu jako całości oraz poprzez staranne dopracowanie szczegółów. Warto pamiętać, że im lepsza aerodynamika tym niższe zużycie paliwa i mniejsza emisja dwutlenku węgla do atmosfery - powiedział dr Teddy Woll, szef oddziału aerodynamiki.

Mercedes-Benz jest pierwszym w historii producentem aut, który używa własnego tunelu aerodynamicznego. Pierwszy pomiar przeprowadzono 5 lutego 1943 r. Nowy tunel powstał w oparciu o model zastosowany po raz pierwszy w laboratorium badawczym w Getyndze. Po minięciu sekcji pomiarowej powietrze ponownie trafia do wentylatora i znów jest rozpędzane do prędkości 265 km/h.

(fot. Materiały prasowe)
Źródło: (fot. Materiały prasowe)

Zanim strumień powietrza dotrze do części pomiarowej przechodząc przez system dysz o powierzchni 28 m kw. jest prostowany i wygładzany w celu eliminacji niepożądanych turbulencji oraz zawirowań. Rozległa izolacja akustyczna pozwala na przeprowadzenie pomiarów poziomu hałasu opływającego na zewnątrz i wewnątrz pojazdu - nawet przy 140 km/h dźwięk powietrza przepływającego przez sekcję pomiarową jest cichy niczym szept.

d3xvvwh

Centralnym punktem 19-metrowej sekcji pomiarowej jest 90-tonowy taśmociąg/układ wagowy z talerzem obrotowym. Tunel wyposażono w 5-pasmowy układ symulujący drogę. Taśmociąg/układ wagowy zintegrowano z talerzem obrotowym o średnicy 12 m, dzięki czemu testowane pojazdy mogą być także poddawane badaniom strumienia powietrza skierowanego pod kątem, pozwalającego na odwzorowanie bocznego wiatru. Układ pomiarowy pozwala inżynierom precyzyjnie rozmieścić wokół auta szereg czujników aerodynamicznych i mikrofonów.

Źródło: Mercedes-Benz

ll/moto.wp.pl

d3xvvwh
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d3xvvwh
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj