Na stoisku Infiniti w Paryżu zadebiutował nowy silnik VC-Turbo. Jest to pierwszy w historii gotowy do produkcji motor o zmiennym stopniu sprężania.
Przedstawiciele marki są zdania, że rozwiązanie ma szansę zrewolucjonizować motoryzację. - Technologia VC-Turbo to wielki skok naprzód w dziedzinie konstrukcji jednostek napędowych. Inżynierowie uważają, że prawdziwym przełomem w technologii spalania wewnętrznego będzie opanowanie zmiennego stopnia sprężania. Planujemy wprowadzić ten silnik na masowy rynek w 2018 r. - powiedział szef Infiniti, Ronald Krueger.
VC-Turbo wykorzystuje układ wielodźwigniowy, by bezstopniowo zwiększać lub zmniejszać wielkość komory spalania i natychmiast – w oparciu o wykrywane obciążenie silnika i polecenia kierowcy – wybrać najbardziej odpowiedni stopień sprężania. Silnik jest w stanie zrealizować każdy poziom w zakresie od poziomu 8:1 (typowego dla silników wyczynowych) aż po 14:1 (wykorzystywany przez wielu producentów dla najlepszej ekonomiki spalania).
Rozwijająca maksymalną moc na poziomie ok. 272 KM oraz moment obrotowy 390 Nm, czterocylindrowa jednostka jest porównywalna pod względem osiągów z benzynowymi silnikami sześciocylindrowymi, a przy spokojnej jeździe charakteryzuje się umiarkowanym apetytem na paliwo. Konstruktorzy podkreślają, że pracuje ona o wiele ciszej i z mniejszymi wibracjami niż konwencjonalne silniki spalania wewnętrznego, szczególnie diesle. Jest też lżejsza i ma bardziej zwartą budowę niż silniki V6 o porównywalnych parametrach mocy.
Źródło: Infiniti
ll/Wirtualna Polska