Podczas Salonu Samochodowego we Frankfurcie zadebiutuje nowy Opel Astra. Samochód będzie nawet o 200 kg lżejszy od poprzednika.
Astrę oparto na nowej, lekkiej architekturze, której przedsmakiem była Monza Concept, zaprezentowana w 2013 r. Zasadniczą rolę w redukcji masy odegrała nowa architektura pojazdu. Sam szkielet i elementy strukturalną ważą 280 kg (poprzednio 357 kg). Kolejne 50 kg zaoszczędzono dzięki modyfikacjom elementów podwozia. Efekt ten uzyskano dzięki zastosowaniu wysokowytrzymałej i ultrawysokowytrzymałej stali, bardziej kompaktowym ramom pomocniczym oraz zmianom konstrukcyjnym w przednim i tylnym zawieszeniu.
* ILE WART JEST TWÓJ SAMOCHÓD? MOŻESZ SIĘ ŁATWO PRZEKONAĆ *
Inżynierowie Opla zrezygnowali z pełnego zestawu paneli poprawiających aerodynamikę. Zamiast tego zoptymalizowano kształt poszczególnych elementów podwozia i zespołu napędowego, osiągając podwójną korzyść w postaci obniżenia masy i kosztów produkcji. Kolejne zabiegi to krótsze zwisy z przodu i z tyłu, krótszy układ wydechowy, mniejsze koła, opony i hamulce.
Poprawa efektywności jest również zasługą silników nowej generacji, które wykonano z aluminium. W przypadku motoru 1,4 Ecotec Direct Injection Turbo blok waży mniej o 10 kg od żeliwnego odpowiednika stosowanego wcześniej. O tyle samo lżejsza jest skrzynia biegów. Kuracja odchudzająca nie ominęła elementów wnętrza - w fotelach wykorzystano lżejszą piankę poliuretanową oraz stelaż z ultrawysokowytrzymałej stali.
Nowa Astra jest bardziej kompaktowa od poprzednika. 5-drzwiowy hatchback mierzący 4,37 m jest o prawie 5 cm krótszy od poprzednika. Zmniejszyła się także wysokość (o 2,5 cm do 1,48 m) oraz szerokość (o 0,5 cm, do 1,81 m). Dzięki nowym fotelom pasażerowie tylnej kanapy mają o 35 mm więcej miejsca na nogi.
Źródło: Opel
ll/moto.wp.pl