Trwa ładowanie...
d3vcatf

Nowy Nissan Micra (2017) - polski cennik konkurenta Škody Fabii

Škoda Fabia jest jednym z najchętniej kupowanych samochodów w Polsce, ale teraz ma mocnego rywala z Japonii. Nowy Nissan Micra jest trochę droższy, za to ma sporo atutów, które mogą was zachęcić do zakupu.
Głosuj
Głosuj
Podziel się
Opinie
Nowy Nissan Micra (2017) - polski cennik konkurenta Škody Fabii
(WP.PL, Fot: Juliusz Szalek)
d3vcatf

Cena nowego Nissana Micry zaczyna się od 45 990 zł, co przy uwzględnieniu stosunkowo wysokiej mocy malutkiego silnika 1.0 jest dobrą ofertą. Japoński motor rozwija 73 KM. Konkurencyjna Fabia 1.0 (75 KM) kosztuje od 42 380 zł.

Japońskie auto w bazowej wersji Visia jest wyposażone m.in. w sześć poduszek powietrznych, diodowe światła przednie do jazdy dziennej, automatyczny hamulec awaryjny, elektrycznie regulowane lusterka i szyby przednie czy komputer pokładowy. Niestety jest jeden haczyk – auto nie ma w standardzie klimatyzacji, choćby manualnej.

    Materiały prasowe
(Materiały prasowe, Fot: Nissan)

Aby kupić Nissana Micrę z klimatyzacją, trzeba wybrać standard Visia+, a wtedy cena rośnie do 50 490 zł. Czy to oznacza, że nowa Micra traci wszystkie atuty? Niekoniecznie, ponieważ ma ich sporo.

d3vcatf

Sportowa sylwetka oraz wnętrze zaprojektowane w tym samym stylu mogą zachęcić klientów, którzy szukają czegoś zupełnie nowego, interesującego. Wraz z wersją Visia+ otrzymamy nie tylko klimatyzację manualną, ale także system audio z dwoma głośnikami, złącze USB i Bluetooth. To jednak nie wszystko.

    Materiały prasowe
(Materiały prasowe, Fot: Nissan)

W nowej Micrze można spersonalizować wnętrze, nadając mu odpowiednią do naszego gustu kolorystykę. Pakiety wykończenia deski rozdzielczej i tapicerki kosztują przy tym niewiele – od 1250 zł do 3900 zł. Ta górna kwota dotyczy już tapicerki skórzanej.

Nissan daje także *możliwość spersonalizowania nadwozia specjalnymi okleinami *kosztującymi do 5400 zł oraz wybór spośród dziesięciu lakierów. Na pokładzie mogą się znaleźć rozwiązania techniczne znane z wyższych segmentów. Są to m.in. system kamer 360 stopni czy nagłośnienie premium firmy Bose.

    Materiały prasowe
(Materiały prasowe, Fot: Nissan)

Japoński producent na rynek polski przewidział trzy wersje silnikowe. Bazowa to wspomniany motor 1.0 zasilany benzyną, generujący moc 73 KM. Bardziej dynamiczna wersja 0.9 turbo z silnikiem znanym m.in. z Renault Clio oferuje kierowcy już moc 90 KM. Co więcej, po wciśnięciu gazu w podłogę, dzięki funkcji overboost i uzyskaniu obrotów rzędu 5500 moc wzrośnie do 95 KM.

d3vcatf

Dla osób ceniących jazdę autem z silnikiem wysokoprężnym Nissan przygotował bardzo dobrze znaną i niezwykle oszczędną jednostkę 1.5 dCi o mocy 90 KM. Co ciekawe, zapewnia ona najlepsze osiągi. Przyspieszenie do 100 km/h zajmuje tylko 11,9 s. To o 0,2 s szybciej niż benzynowe turbo. Diesel jest także najoszczędniejszy, bo według danych producenta w cyklu mieszanym wystarczy mu 3,7 l oleju napędowego na 100 km.

    Materiały prasowe
(Materiały prasowe, Fot: Nissan)

Ceny podstawowe wersji silnikowych nowego Nissana Micry:

  • Benzynowy 1.0 (73 KM) – od 50 490 zł (z klimatyzacją)
  • Benzynowy 0.9 IG-T (95 KM) – od 52 490 zł
  • Diesel 1.5 dCi (90 KM) – od 59 490 zł (z klimatyzacją)

Zważywszy na fakt, że nowy Nissan Micra z klimatyzacją w mocniejszej odmianie benzynowej kosztuje tylko 2000 zł więcej niż wolnossąca wersja, pozostaje postawić pytanie: *kto kupi podstawowy silnik? *Prawdopodobnie oferta kierowana jest do najbardziej konserwatywnych klientów, dla których turbodoładowanie kojarzy się z wysokimi kosztami napraw. Bo trudno to uzasadnić chęcią wprowadzenia odmiany, która na papierze obniżyłaby cenę bazową. Taką jest najwyżej specyfikacja 1.0 Visia, której raczej nikt nie kupi.

d3vcatf

Jak wygląda więc relacja ceny Nissana Micry 0.9 IG-T do porównywalnej Škody Fabii 1.2 TSI? Wciąż japoński konkurent jest droższy, bo za Fabię z klimatyzacją zapłacicie 45 580 zł, czyli 6910 zł mniej.

d3vcatf

Podziel się opinią

Share
d3vcatf
d3vcatf
Więcej tematów