Nowy Mercedes-Benz SL 63 AMG czeka już na linii startu. Kolejna odsłona mocarnego roadstera zachwyca lekkością konstrukcji oraz o 30 proc. mniejszym zużyciem paliwa od poprzednika. Moc 537 KM lub 564 KM przy masie własnej równej 1845 kg zapewnia świetne wrażenia z jazdy.
Po raz pierwszy Mercedes-Benz SL 63 AMG dostępny będzie w dwóch wersjach mocy. 5,5-litrowa, podwójnie doładowana jednostka V8 generuje moc 537 KM oraz 800 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Z pakietem AMG Performance wartości te szybują do, odpowiednio, 564 KM oraz 900 Nm. Wynik? Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje zaledwie 4,3 lub 4,2 s, a od 0 do 200 km/h - 12,9 lub 12,6 s. Prędkość maksymalna wynosi 250 km/h lub 300 km/h w wersji uzbrojonej w pakiet AMG Performance – w obu przypadkach została elektronicznie ograniczona. Średnie zużycie paliwa obu wariantów wynosi 9,9 l/100 km (cykl NEDC).
- Nowy SL 63 AMG dołącza do modeli SLS AMG oraz SLK 55 AMG i kompletuje rodzinę naszych potężnych roadsterów. To kolejne arcydzieło ze stajni Mercedes-AMG - wyznaje Ola Källenius, szef Mercedes-AMG GmbH.
W pogoni za mocą i wydajnością, widlastą "ósemkę" wyposażono w bezpośredni strumieniowy wtrysk benzyny, aluminiową skrzynię korbową, podwójne turbodoładowanie, cztery zawory na cylinder, system zarządzania alternatorem oraz funkcję ECO start/stop. Zoptymalizowany pod względem masy układ wydechowy AMG z dwiema podwójnymi końcówkami wydechu odpowiada za niepowtarzalną ścieżkę dźwiękową.
Niewielkie zużycie paliwa nowy SL 63 AMG zawdzięcza głównie lekkiej konstrukcji, wykorzystującej aluminiowe nadwozie - nie tylko o 110 kg lżejsze w porównaniu do stosowanego w poprzedniku, ale i znacznie sztywniejsze, bezpieczniejsze i bardziej komfortowe. Do budowy osłony zbiornika paliwa projektanci zastosowali jeszcze lżejszy magnez, a do słupków A - wysokowytrzymałe rury stalowe. Dodatkowo, po raz pierwszy w historii produkowanego wielkoseryjnie samochodu, plastikowe poszycie tylnej klapy wypełnia ekstremalnie sztywne włókno węglowe. Masa klapy, zaprojektowanej specjalnie dla SL 63 AMG, spadła względem konwencjonalnie wykonanego elementu o 5 kg. Wszystkie wspomniane wysiłki sprawiły, że nowy Mercedes-Benz SL 63 AMG waży 1845 kg - o 125 kg mniej od swojego poprzednika.
Lekka konstrukcja nie dotyczy jedynie nadwozia SL 63 AMG. Z aluminium wykonano zwrotnice i wahacze w 4-wahaczowym zawieszeniu przednim oraz niemal wszystkie elementy wielowahaczowego zawieszenia tylnego. Redukcja masy nieresorowanej zwiększa zarówno zwinność pojazdu, jak i komfort tłumienia nierówności.
Inżynierowie z Mercedes-AMG pozostają wierni aktywnemu zawieszeniu ABC, w którego zmodernizowaną wersję uzbrojono nowego SL 63 AMG. W fazie opracowania i testów układu jezdnego największy nacisk położono na precyzję prowadzenia. Za naciśnięciem przycisku kierowca może zadecydować, czy preferuje sportowe nastawy z ograniczonymi do minimum przechyłami nadwozia (tryb "Sport”), czy też woli subtelną charakterystykę trybu "Comfort", stworzoną z myślą o pokonywaniu długich tras. Aby osiągnąć właściwą dla modeli AMG dynamikę jazdy, w SL 63 AMG zwiększono negatyw kół i całkowicie zmienioną elastokinematykę zawieszenia.
Także charakter skrzyni biegów kierowca może dostosować do swoich potrzeb. 7-stopniowa przekładnia AMG SPEEDSHIFT MCT pracuje w jednym z czterech trybów: C - Controlled Efficiency, S - Sport, S+ - Sport plus oraz M - Manual. W trybie "C" aktywna jest funkcja ECO start/stop, wyłączająca jednostkę napędową podczas postoju. Kolejne przełożenia załączane są gładko i przy niższych prędkościach obrotowych. Ruszanie odbywa się wtedy zazwyczaj z drugiego biegu. W kolejnych trybach skrzynia pracuje z większą werwą, a funkcja ECO start/stop pozostaje uśpiona. Przekładnia dysponuje także funkcją podwójnego wysprzęglenia podczas redukcji oraz RACE START.
Za skuteczne wytracanie dowolnej prędkości odpowiada układ hamulcowy AMG z kompozytowymi tarczami o wymiarach 390 x 36 mm i sześciotłoczkowymi zaciskami na przedniej osi oraz pełnymi tarczami o wymiarach 360 x 26 mm i jednotłoczkowymi zaciskami pływającymi na osi tylnej. SL 63 AMG opuszcza fabrykę na pięcioramiennych obręczach, zaopatrzonych w opony 255/35 R 19 z przodu i 285/30 R 19 z tyłu. Opcjonalne, kute obręcze z palety AMG Performance Studio z ogumieniem 255/35 R 19 z przodu i 285/30 R 20 z tyłu.
Kolejny roadster spod szyldu AMG już na postoju zdradza swój potencjał. Napięte linie SL-a wzbogaciły się wydatne wloty powietrza i charakterystyczne dla modeli AMG oświetlenie LED w przednim zderzaku, tylny spojler i wydatny dyfuzor z podwójnymi końcówkami wydechu oraz o dyskretny emblemat "V8 BITURBO", skryty w skrzelach przednich błotników.
Tradycyjnie, wraz z kolejnym modelem ze stajni AMG debiutuje limitowana edycja "Edition 1". SL 63 AMG "Edition 1" uzbrojony jest m.in. w system ogrzewania karku AIRSCARF, pakiet AMG Performance, ekskluzywną tapicerkę designo w kolorze klasycznej czerwieni lub bieli z kontrastującymi przeszyciami, nagłośnienie harman/kardon Logic 7 oraz czarną podsufitkę designo. Pokryte unikalnym lakierem designo magno crystal silver nadwozie spoczywa na kutych obręczach AMG w kolorze matowej czerni. W kabinie czeka zestaw welurowych wykładzin designo ze skórzanym obszyciem.
KL