Zmodernizowany Carens został zaprojektowany, wystylizowany i zbudowany przez zespół koreańskich projektantów Kii, przy współpracy zespołów z USA i Niemiec.
W aucie należącym do segmentu minivanów zastosowano nową płytę podłogową, w związku z czym jest ono dłuższe (o 55 mm), | [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/10575/kia-carens-1-b.jpeg',500,333) ) |
| --- | szersze (o 50 mm) i wyższe (o 40 mm) od poprzednika.
Samochód dostępny jest w wersji 7-miejscowej (w konfiguracji siedzeń 2+3+2) oraz 5-miejscowej (w układzie 2+3). W celu zapewnienia odpowiedniej przestrzeni i komfortu dwóm pasażerom o wzroście 180 cm siedzącym w trzecim rzędzie siedzeń, płaski i dłuższy zbiornik paliwa o pojemności 60 l zamontowano w tylnej ramie pomocniczej zawieszenia. | [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/10575/kia-carens-2-b.jpeg',500,333) ) |
| --- | Pozwoliło to na obniżenie podłogi z tyłu o 40 mm, dając więcej miejsca na nogi.
Z przodu, fotele mają szersze siedziska i oparcia. Środkowy rząd siedzeń ma inny układ w poszczególnych wersjach Carensa, a cechą wspólną są składane w stosunku 60/40 oparcia i siedziska. W wersji 7-miejscowej fotele w tylnym rzędzie są składane w stosunku 50/50, a gdy nie są wykorzystywane, można je schować w podłodze. Aby ułatwić dostęp do trzeciego rzędu siedzeń, fotele w środkowym rzędzie mogą być przesunięte do przodu, a ich oparcia położone.
ZAPRASZAMY DO GALERII KIA CARENSZAPRASZAMY DO GALERII KIA CARENS
Pojemność bagażnika wersji 7-miejsowej, gdy wszystkie siedzenia są w pozycji pionowej, wynosi 74 l. Po złożeniu foteli w trzecim rzędzie wzrasta do 414 l. W wersji 5-miejsowej objętość przestrzeni bagażowej to 430 l . Maksymalnie wynosi 2106 l (siedzenia w drugim i ewentualnie w trzecim rzędzie złożone).
Zawieszenie nowego Carensa to zmodyfikowany układ znany z modelu Magnetis. | [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/10575/kia-carens-3-b.jpeg',500,332) ) |
| --- | Z przodu zastosowano kolumny MacPhersona, które zamontowano na tej samej ramie pomocniczej, co silnik i skrzynię biegów. Z tyłu zawieszenie jest wielowahaczowe.
Na rynku polskim Carens oferowany jest ze zmodyfikowanym, 4-cylindrowym silnikiem wysokoprężnym 2,0 l z turbosprężarką o zmiennej geometrii, dzięki której moment obrotowy wzrósł o 59 Nm (do 305 Nm), a moc o 22 KM (do 140 KM). Jednostka napędowa współpracuje z 6-stopniową, manualną skrzynią biegów.
Wybrane dane techniczne:
| Typ silnika | diesel |
| --- | --- |
| Pojemność skokowa (cm3) | 1991 |
| Moc (KM) przy obr./min | 140/4000 |
| Maksymalny moment obrotowy (Nm) przy obr./min | 305/1800-2500 |
| Przyspieszenie 0-100 km/h (s) | 11 |
| Prędkość maksymalna (km/h) | 187 |
| Zużycie paliwa trasa/miasto (l/100 km) | b.d. |
| Długość x szerokość x wysokość (mm) | 4545 x 1650 x 1800 |
| Pojemność bagażnika (l) | 74/430 |
| Cena brutto (zł) | 79 900/89 900 | * wersja 7-miejscowa
Wybrane wyposażenie standardowe:
przednie i boczne poduszki powietrzne, kurtyny powietrzne, układ ABS, wspomaganie układu kierowniczego, elektrycznie sterowane szyby, elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka zewnętrzne, klimatyzacja manualna, centralny zamek, radioodtwarzacz CD-MP3.
Autor: Maciej Pobocha