Badania marketingowe Nissana wykazały, że klienci nie życzą sobie rewolucyjnych zmian w nowej generacji modelu X-Trail. Producent spełnił ich oczekiwania, prezentując model, który przypomina poprzednika, ale oferuje nowe podwozie oraz bogatszą paletę silników, charakteryzujących się lepszymi osiągami i niższym zużyciem paliwa. Zgodnie z trendami rynkowymi, producent polepszył jakość wykończenia oraz zwiększył wymiary auta.
Pierwszy koncept X-Traila zaprezentowany został w Paryżu w 2000 roku, a dwa lata później we Frankfurcie pokazano wersję produkcyjną. Najnowsza generacja pojazdu miała swoją światową premierę na tegorocznym salonie w Genewie. Pomimo, że samochód jest dość podobny do poprzednika, to otrzymał on całkowicie nowe podwozie oraz bogatszą paletę silników, charakteryzujących się lepszymi osiągami i niższym zużyciem paliwa.
Przybyło miejsca w przedziale pasażerskim i w bagażniku oraz znacznie podniesiono jakość wykończenia wnętrza. "Kiedy właściciele dotychczasowego modelu powiedzieli nam, że nie życzą sobie żadnych rewolucyjnych zmian podstawowych cech X-Trail’a, oczywiście posłuchaliśmy ich" - tłumaczył Pierre Loing, wiceprezes ds. Planowania Produktów w Nissan Europe. "To jednak nie przeszkodziło nam w ulepszeniu oryginału. Najnowszy X-Trail to zupełnie nowy samochód, który jednak raczej nawiązuje do atutów poprzednika i nie stara się zrywać z jego tradycją."
W Japonii w pierwszym tygodniu po premierze modelu zamówiono ponad 5,9 tys. egzemplarzy. Reakcja klientów na model X-Trail, którego sprzedaż ruszyła w całej Japonii 22 sierpnia, przewyższyła oczekiwania, ponieważ dotychczasowa liczba zamówień przekroczyła już niemal trzykrotnie zakładany miesięczny poziom 2 tys. sztuk. W Polsce właśnie odbywa się "Tydzień nowości Nissana", który m.in. ma wypromować najnowszą terenówkę. Nie ma jeszcze sygnałów o reakcji klientów…
źródło: Samar