Nowy benzynowy silnik, limitowane wersje Wranglera oraz najmocniejsza w historii wersja Grand Cherokee SRT8 dotarła właśnie do polskich salonów Jeepa.
O 42 proc. większa moc, o 10 proc. wyższy moment obrotowy, o 5 proc. niższe średnie zużycie paliwa, o 37 proc. lepsze przyspieszenie od 0 do 100 km/h oraz o 40 kg mniejsza masa w porównaniu do silnika V6 3.8 l - tak wyglądają w pigułce możliwości najnowszego silnika benzynowego Pentastar V6 3,2, który po debiucie pod maską nowej generacji Jeepa Grand Cherokee trafił do najnowszego wcielenia Wranglera.
Nowy silnik Pentastar V6 rozwija moc 284 KM i moment obrotowy 347 Nm. Jednostka została połączona ze zmodernizowaną automatyczną pięciobiegową skrzynią biegów, która zapewnia szybką i płynną zmianę przełożeń. Taki układ napędowy pozwala kierowcy przyspieszyć nowym Wranglerem do 100 km/h w 8,1 s. Prędkość maksymalna wynosi 180 km/h.
Inżynierowie zadbali także o komfort akustyczny - zmodyfikowany system mocowania silnika, rozbudowana izolacja przegrody czołowej oraz akustyczna osłona komory silnika skutecznie wygłuszają odgłosy mechaniczne i drogowe.
Wysoka kultura pracy jednostki napędowej, obniżony poziom głośności zespołów mechanicznych oraz zwiększony komfort podczas jazdy szosowej przy nawet wyższej sprawności terenowej - to największe zalety dzisiejszego Wranglera w stosunku do poprzednich generacji.
Pentastar V6 w Polsce jest dostępny w modelu Wrangler i Wrangler Unlimited - ceny zaczynają się odpowiednio od 145 500 zł i 160 500 zł. Warto podkreślić, że ceny wersji benzynowej są identyczne jak aut napędzanych silnikiem wysokoprężnym 2,8 CRD z pięciobiegową skrzynią automatyczną. Kolejną nowością jest znacznie bogatsze wyposażenie - już podstawowy model Wranglera ma na pokładzie automatyczną klimatyzację oraz komputer pokładowy z wyświetlaczem.
Obok nowego silnika V6 Pentastar, nowością jest limitowana seria specjalna o nazwie Arctic. To wyjątkowe auto będzie produkowane tylko do stycznia 2012 r. Zbudowany na bazie modelu Sahara - Wrangler Arctic jest łatwo rozpoznawalny po plakietkach oraz symbolach stopy Yeti. Wyposażony w czarne obręcze kół o rozmiarze 17 cali i zestaw oryginalnych akcesoriów Mopar , Jeep Wrangler Arctic na polskim rynku dostępny jest z 2,8-litrowym turbodieslem współpracującym z automatyczną pięciobiegową przekładnią. Jeep Wrangler i Wrangler Unlimited Arctic kosztuje odpowiednio od 160 200 zł i 175 200 zł.
Jednak prawdziwą atrakcją jest wyczynowa wersja SRT8 flagowego Jeep'a Grand Cherokee, napędzana nowym silnikiem HEMI V8 o pojemności 6,4 litra i mocy 470 KM (630 Nm momentu obrotowego), którego produkcja rozpocznie się jeszcze w grudniu 2011 r. Nowy motor wytwarza więcej mocy o 50 KM i momentu o 61 Nm w stosunku do poprzednio stosowanego HEMI V8 o pojemności 6,1 l. Najnowszy "super-Jeep" przyspiesza ze startu zatrzymanego do 100 km/h w ciągu 4,8 sek., zaś prędkość maksymalna to 255 km/h. To monstrum potrafi zatrzymać się z prędkości 100 km/h na dystansie 35 m.
lop/