Nowe Mercedesy Unimog i Arocs dla rolnictwa
Podczas targów rolniczych Agritechnica w Hanowerze Mercedes-Benz zaprezentował nowego Unimoga oraz Arocsa, przeznaczone dla sektora rolniczego.
Wprowadzony na rynek wiosną br. Unimog napędzany jest silnikami BlueEfficiency Power, trzema 4- i dwiema 6-cylindrowymi jednostkami o mocy od 156 do 299 KM. Ich konstrukcja pozwala na spełnienie normy emisji spalin Euro VI. W przypadku Arocsa gama silnikowa Euro VI obejmuje 6-cylindrowe motory rzędowe w 16 wariantach mocy (238 - 625 KM) i 4 wersjach pojemności.
Prezentowany w trakcie targów Unimog został wyposażony w rolnicze opony i przeprojektowaną tylną przystawkę odbioru mocy. Połączenie to opracowano zarówno z myślą o transporcie, jak i o pracach polowych. Drugi z przedstawianych Unimogów to wersja U 500, uzbrojona w specjalistyczne narzędzia dla służb drogowych, pomocne w utrzymaniu porządku na ulicach przez cały rok.
W Unimogu debiutuje opcjonalny, synergiczny napęd trakcyjny, który pozwala podczas jazdy na przełączanie z bezstopniowego napędu hydrostatycznego na ręczną zmianę biegów. Za sterowanie narzędziami odpowiada nowa, płynnie sterowana hydraulika robocza, pracująca z większą precyzją i zapewniająca o ok. 30 proc. wyższą moc hydrauliczną. Wydajną alternatywę dla hydrauliki roboczej stanowi opcjonalna hydraulika siłowa VarioPower, która może służyć do napędzania platform i wind załadowczych lub osi napędowych.
Rolnicza wersja Arocsa została dostosowana do sektorowych wymogów transportowych. Ciągnik siodłowy Arocs 2042AS z napędem na wszystkie koła przeznaczony jest do efektywnego przewozu dużych ładunków z wysoką prędkością. Duży udział w tym ma nowy układ napędowy - standardowo siłę napędową do kół przenoszą zautomatyzowane przekładnie PowerShift 3, oferujące specjalne tryby pracy zaprojektowane z myślą o zróżnicowanych zastosowaniach.
Źródło: Mercedes-Benz
ll/moto.wp.pl