Fiat pokazał zdjęcia nowego Doblò. To na razie tylko zapowiedź przedpremierowa, ale wszystkie karty zostały odkryte. W Polsce można będzie go zamawiać od przełomu stycznia i lutego 2015, a pierwsze samochody w salonach Fiata pojawią się w marcu.
To już czwarta generacja modelu, który został wprowadzony na rynek pod koniec 2000 roku, a jego kolejne odsłony były prezentowane w roku 2005 i 2010. Do tej pory w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce zostało zarejestrowanych około 300 tys. jego egzemplarzy.
Nowe Doblò to zaprojektowane na nowo nadwozie i sporo zmian we wnętrzu. Na wyższym poziomie jest także poziom wyposażenia technologicznego. Przykład? System multimedialny Uconnect z 5-calowym kolorowym ekranem dotykowym, który na życzenie może zostać wyposażony we wbudowany system nawigacji oraz radio cyfrowe.
W nowym Doblò można dowolnie konfigurować wnętrze. Auto może mieć 7 siedzeń, pokaźny 790-litrowy przedział bagażowy (największy w segmencie) i mnóstwo schowków oraz dzieloną tylną kanapę (60/40). W wersji z krótkim rozstawem osi dostępnych jest 790 litrów (mierzonych do półki za tylnym siedzeniem), a z długim rozstawem osi 1050 litrów. Po złożeniu tylnych siedzeń pojemność ta wzrasta do odpowiednio 3200 oraz 4000 litrów.
Auto ma tylne niezależne zawieszenie Bi-link, w wersji standardowej przednie poduszki powietrzne i system ESP wyposażony w funkcję Hill Holder.
Jeśli chodzi o gamę silników, to jest ona jedną z najszerszych w segmencie i obejmuje nie mniej niż 7 jednostek o mocy od 90 do 135 KM zasilanych przez benzynę, olej napędowy lub metan. Jednostki benzynowe to 1.4 95 KM oraz 1.4 T-JET 120 KM, zaś silniki turbodiesla to 1.6 MultiJet 90 KM (także ze zautomatyzowaną skrzynią biegów Dualogic), 1.6 MultiJet 105 KM oraz 2.0 MultiJet 135 KM. Oferta ta została uzupełniona o dwupaliwowy silnik (benzyna/metan) 1.4 T-JET 120 KM Natural Power, który ma te same osiągi, co wersja paliwowa.
Podobnie jak poprzednie generacje, Doblò będzie produkowany w fabryce Tofaş w Bursie, w Turcji.
MAK/moto.wp.pl