Nowe Doblo: większe i nowocześniejsze

Obraz
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe

Fiat pokazał zdjęcia nowego Doblò. To na razie tylko zapowiedź przedpremierowa, ale wszystkie karty zostały odkryte. W Polsce można będzie go zamawiać od przełomu stycznia i lutego 2015, a pierwsze samochody w salonach Fiata pojawią się w marcu.

To już czwarta generacja modelu, który został wprowadzony na rynek pod koniec 2000 roku, a jego kolejne odsłony były prezentowane w roku 2005 i 2010. Do tej pory w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce zostało zarejestrowanych około 300 tys. jego egzemplarzy.

Nowe Doblò to zaprojektowane na nowo nadwozie i sporo zmian we wnętrzu. Na wyższym poziomie jest także poziom wyposażenia technologicznego. Przykład? System multimedialny Uconnect z 5-calowym kolorowym ekranem dotykowym, który na życzenie może zostać wyposażony we wbudowany system nawigacji oraz radio cyfrowe.

W nowym Doblò można dowolnie konfigurować wnętrze. Auto może mieć 7 siedzeń, pokaźny 790-litrowy przedział bagażowy (największy w segmencie) i mnóstwo schowków oraz dzieloną tylną kanapę (60/40). W wersji z krótkim rozstawem osi dostępnych jest 790 litrów (mierzonych do półki za tylnym siedzeniem), a z długim rozstawem osi 1050 litrów. Po złożeniu tylnych siedzeń pojemność ta wzrasta do odpowiednio 3200 oraz 4000 litrów.

Auto ma tylne niezależne zawieszenie Bi-link, w wersji standardowej przednie poduszki powietrzne i system ESP wyposażony w funkcję Hill Holder.

Jeśli chodzi o gamę silników, to jest ona jedną z najszerszych w segmencie i obejmuje nie mniej niż 7 jednostek o mocy od 90 do 135 KM zasilanych przez benzynę, olej napędowy lub metan. Jednostki benzynowe to 1.4 95 KM oraz 1.4 T-JET 120 KM, zaś silniki turbodiesla to 1.6 MultiJet 90 KM (także ze zautomatyzowaną skrzynią biegów Dualogic), 1.6 MultiJet 105 KM oraz 2.0 MultiJet 135 KM. Oferta ta została uzupełniona o dwupaliwowy silnik (benzyna/metan) 1.4 T-JET 120 KM Natural Power, który ma te same osiągi, co wersja paliwowa.

Podobnie jak poprzednie generacje, Doblò będzie produkowany w fabryce Tofaş w Bursie, w Turcji.

MAK/moto.wp.pl

Źródło artykułu: WP Moto
Wybrane dla Ciebie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3