Nowe auta z instalacją LPG. Ile trzeba wydać, by potem oszczędzać?

Gaz LPG niezmiennie cieszy się sporą popularnością wśród polskich kierowców. Szczególnie tych jeżdżących starszymi autami. Nie wszyscy wiedzą jednak, że wciąż można kupić fabrycznie nowe modele przystosowane do jazdy na gazie. Oto one.

Škoda Fabia to jeden z modeli dostępnych z instalacją LPGŠkoda Fabia to jeden z modeli dostępnych z instalacją LPG
Źródło zdjęć: © Autokult | Tomasz Budzik
Aleksander Ruciński

/ 13Nowe auta z instalacją LPG. Ile trzeba wydać, by potem oszczędzać?

Škoda Fabia to jeden z modeli dostępnych z instalacją LPG
Škoda Fabia to jeden z modeli dostępnych z instalacją LPG © Autokult | Tomasz Budzik

/ 13Dacia Sandero Eco-G 100 – od 69 750 zł

Dacia Sandero
Dacia Sandero © Autokult | Mateusz Lubczański

Dacia Sandero to jedno z najpopularniejszych nowych aut dostępnych z instalacją LPG. Rumuński przedstawiciel segmentu B oferuje atrakcyjny stosunek ceny do wyposażenia i silnik, który zapewnia przyzwoite osiągi. Benzynowe 1.0 o mocy 100 KM sprzężone z 6-biegową przekładnią manualną pozwala osiągać setkę w około 12 sekund, paląc przy tym średnio 7,4 litra gazu na 100 km.

/ 13Fiat Panda 1.2 69 KM LPG – od 68 000 zł

Fiat Panda
Fiat Panda © Materiały prasowe | Fiat

Panda to weteran rynku, a przy okazji reprezentant segmentu nówek dostępnych z instalacją LPG. Niestety, mimo wieku konstrukcji i przynależności do segmentu A, nie jest to przesadnie tani model. Na oszałamiające osiągi też nie ma co liczyć. Pierwsza setka pojawia się na liczniku po 14,5 sekundy, a średnie spalanie gazu oscyluje w granicach 7 litrów na 100 km.

/ 13Dacia Jogger Eco-G 100 – od 81 800 zł

Dacia Jogger
Dacia Jogger © Autokult | Mateusz Lubczański

Przestronne kombi Dacii kusi nie tylko opcją 7-osobowego wnętrza, ale i fabryczną instalacją LPG. Napęd jest identyczny jak w Sandero, lecz w połączeniu z większym nadwoziem radzi sobie nieco gorzej. Setka pojawia się na liczniku po 12,7 sekundy, a spalanie oscyluje w granicach 8 litrów. To wciąż jednak przyzwoite wyniki. Do pełni szczęścia warto wybrać dodatkowy rząd foteli i bogatszą wersję wyposażenia Expression za 90 550 zł.

/ 13Dacia Duster ECO-G – od 83 800 zł

Dacia Duster
Dacia Duster © Autokult | Marcin Łobodziński

Kompaktowy SUV Dacii również jest dostępny z instalacją gazową zasilającą identyczny silnik co w Joggerze i Sandero. Rozsądna opcja dla tych, którzy potrzebują samochodu o wyższym prześwicie, lecz niekoniecznie zależy im na osiągach. Duster z LPG jest bowiem dość wolny – osiąga setkę w 13,8 sekundy. Za to spalanie gazu na poziomie 7,8 litra nie rozczarowuje.

/ 13Renault Clio TCe 100 LPG – od 75 900 zł

Renault Clio
Renault Clio © Autokult | Marcin Łobodziński

Renault również może pochwalić się modelami z instalacją LPG. Jednym z nich jest Clio wykorzystujące ten sam zestaw co dacie. Na co dzień powinien być w zupełności wystarczający. Clio z takim napędem osiąga setkę w 11,8 sekundy i spala od 6,9 do 7,8 litra LPG na 100 km.

/ 13Renault Captur TCe 100 LPG – od 89 500 zł

Renault Captur
Renault Captur © Autokult | Filip Buliński

Droższą alternatywą dla Clio jest miejski crossover Captur. To piąty model w koncernie Renault wykorzystujący połączenie trzycylindrowego silnika 1.0 z instalacją LPG. Z uwagi na większe rozmiary nie jest już tak dynamiczny jak Clio (13 sekund do setki), ale zadowala się niespełna 8 litrami gazu na 100 km.

/ 13Škoda Fabia 1.0 MPI LPG – od 72 150 zł

Škoda Fabia to jeden z modeli dostępnych z instalacją LPG
Škoda Fabia © Autokult | Tomasz Budzik

Fabia otwiera zestawienie modeli, które nie oferują instalacji LPG fabrycznie, lecz w formie opcji montowanej przez dealera lub importera. Instalacja Landi Renzo wymaga dopłaty w wysokości 5700 zł i jest dostępna wyłącznie z silnikiem 1.0 MPI o mocy 80 KM. Oficjalne dane techniczne takiego wariantu nie są znane, lecz już benzynowa odmiana nie jest demonem prędkości – rozpędza się 0-100 km/h w 15,5 sekundy.

/ 13Kia Picanto 1.2 DPI LPG – od 67 000 zł

Kia Picanto
Kia Picanto © Autokult | Filip Buliński

Picanto z gazem, tak jak konkurencyjna Panda, nie należy do najtańszych. W przeciwieństwie do Pandy dostaniemy tu jednak instalację akcesoryjną dostarczaną przez firmę BRC. Wymaga ona dopłaty w wysokości 6500 zł. Kia nie podaje osiągów dla wersji z gazem. Benzynowa rozpędza się do setki w 12,5 sekundy i pali do 5,2 litra benzyny na 100 km.

10 / 13Kia Rio 1.2 DPI LPG – od 74 400 zł

Kia Rio
Kia Rio © Materiały prasowe | Kia

Ten sam 84-konny zestaw co w Picanto znajdziemy także w Rio. Bazowa cena 67 900 zł plus 6500 zł za instalację winduje cenę do 74 400 zł. W zamian dostajemy przestronny samochód segmentu B dla spokojnych kierowców. Wersja benzynowa potrzebuje 13,1 sekundy, by rozpędzić się do 100 km/h i pali średnio do 6 litrów na 100 km.

11 / 13Kia Stonic 1.2 DPI LPG – od 84 600 zł

Kia Stonic
Kia Stonic © Autokult

Atrakcyjniejszą alternatywą dla Rio może być Stonic z identycznym napędem. Kia również i w tym modelu oferuje opcjonalną instalację LPG za 6500 zł. Niestety winduje ona cenę do blisko 84 600 zł. Osiągi? 13,5 sekundy do setki i do 6,1 litra benzyny na 100 km. Dane dla LPG pozostają nieznane.

12 / 13SsangYong Tivoli 1.5B T-GDi LPG – od 95 999 zł

SsangYong Tivoli
SsangYong Tivoli © Autokult

SsangYong nieprzesadnie chwali się możliwością dołożenia instalacji LPG do swoich aut. Niemniej jednak takowa istnieje. Za dopłatą w wysokości 6500 zł dostaniemy produkt firmy LPG EG zasilający 1,5-litrową, 163-konną jednostkę. Koreańczycy nie zdradzają osiągów, lecz sądząc po mocy, są one wystarczające. Warto odnotować, że gaz dokupimy także do większej odmiany Grand. Wówczas wydamy 100 999 zł.

13 / 13SsangYong Korando – od 114 990 zł

SsangYong Korando
SsangYong Korando © Autokult | Mateusz Lubczański

Większy SUV SsangYonga jest napędzany tym samym silnikiem 1.5 o mocy 163 KM. Możliwość dokupienia instalacji LPG nie powinna więc dziwić. Warto odnotować, że producent ma już w planach kolejnego SUV-a zasilanego gazem. To Torres, który niebawem trafi do salonów.

Źródło artykułu: WP Moto

Wybrane dla Ciebie

Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025