Nowa twarz Vectry i Signum

Obraz

| [

Obraz

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/8512/vectra-2005-01.jpeg',550,367) ) |
| --- | Zazwyczaj pojazdy niższych segmentów nobilituje się nadając im cechy podobieństwa zewnętrznego do modeli z wyższej półki. Tym razem stało się odwrotnie, bo Vectra i Signum, czyli dwa najwyżej plasujące się modele Opla upodobniono do kompaktowej Astry. Fakt nie należy postrzegać jako przewrotność, a raczej wyraz trzeźwości umysłu: po co upierać się przy rozwiązaniach innych, niż te, które klientom podobają się najbardziej.

| [

Obraz

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/8512/vectra-2005-02.jpeg',550,367) ) |
| --- | Opel ujawnił wprawdzie zdjęcia jedynie nowej Vectry, ale zapowiedział przy tym, że zmiany są identyczne w przypadku obu – tak samo z przodu wyglądających modeli. Radykalnie zrezygnowano z kanciastej i pozbawionej choćby odrobiny fantazji estetyki wykpiwanej jako „sen księgowego”. Vectra i Signum ukazują teraz smuklejszy, nawiązujący do kształtu kropli kształt przodu. Podobieństwo do pochlebnie ocenianej Astry jest tu oczywiste. Przemodelowano zderzaki i błotniki, nadając im formę przystającą do zaokrąglonych reflektorów. O dziwo, nie zmieniono niczego z równie kanciastego, jak przedtem tyłu – widocznie producent uznał, że ten nie domaga się korekty. Wnętrze zyskało nowe materiały, a kształty panela środkowego bardzo nieznacznie zaokrąglono. Wszystkie wersje wyposażane teraz będą w trójramienną kierownicę, która dotychczas montowana była wyłącznie w bogatszych wersjach.

| [

Obraz

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/8512/vectra-2005-03.jpeg',550,367) ) |
| --- | Prócz zmian stylistycznych, na uwagę zasługuje wprowadzenie nowej, najsilniejszej jednostki: benzynowego sześciocylindrowego silnika benzynowego o pojemności 2,8 litra i mocy maksymalnej 230 KM. Dzięki turbodoładowaniu o dwóch wirnikach maksymalny moment obrotowy wynoszący 330 Nm osiągany jest w zakresie obrotów od 1,8 tys do 4,5 tys obr/min. Czas, jaki pochłania sprint od 0 do 100 km/h wynosi w przypadku Vectry tylko 7,4 sekundy, zaś prędkość maksymalna równa jest 250 km/h. Najmocniejszą jednostką wysokoprężną pozostaje nadal silnik V6 o pojemności 3 litrów i mocy maksymalnej 184 KM i maksymalnym momencie równym 400 Nm.


Wybrane dla Ciebie
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła