Nowa twarz Vectry i Signum

Obraz

| [

Obraz

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/8512/vectra-2005-01.jpeg',550,367) ) |
| --- | Zazwyczaj pojazdy niższych segmentów nobilituje się nadając im cechy podobieństwa zewnętrznego do modeli z wyższej półki. Tym razem stało się odwrotnie, bo Vectra i Signum, czyli dwa najwyżej plasujące się modele Opla upodobniono do kompaktowej Astry. Fakt nie należy postrzegać jako przewrotność, a raczej wyraz trzeźwości umysłu: po co upierać się przy rozwiązaniach innych, niż te, które klientom podobają się najbardziej.

| [

Obraz

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/8512/vectra-2005-02.jpeg',550,367) ) |
| --- | Opel ujawnił wprawdzie zdjęcia jedynie nowej Vectry, ale zapowiedział przy tym, że zmiany są identyczne w przypadku obu – tak samo z przodu wyglądających modeli. Radykalnie zrezygnowano z kanciastej i pozbawionej choćby odrobiny fantazji estetyki wykpiwanej jako „sen księgowego”. Vectra i Signum ukazują teraz smuklejszy, nawiązujący do kształtu kropli kształt przodu. Podobieństwo do pochlebnie ocenianej Astry jest tu oczywiste. Przemodelowano zderzaki i błotniki, nadając im formę przystającą do zaokrąglonych reflektorów. O dziwo, nie zmieniono niczego z równie kanciastego, jak przedtem tyłu – widocznie producent uznał, że ten nie domaga się korekty. Wnętrze zyskało nowe materiały, a kształty panela środkowego bardzo nieznacznie zaokrąglono. Wszystkie wersje wyposażane teraz będą w trójramienną kierownicę, która dotychczas montowana była wyłącznie w bogatszych wersjach.

| [

Obraz

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/8512/vectra-2005-03.jpeg',550,367) ) |
| --- | Prócz zmian stylistycznych, na uwagę zasługuje wprowadzenie nowej, najsilniejszej jednostki: benzynowego sześciocylindrowego silnika benzynowego o pojemności 2,8 litra i mocy maksymalnej 230 KM. Dzięki turbodoładowaniu o dwóch wirnikach maksymalny moment obrotowy wynoszący 330 Nm osiągany jest w zakresie obrotów od 1,8 tys do 4,5 tys obr/min. Czas, jaki pochłania sprint od 0 do 100 km/h wynosi w przypadku Vectry tylko 7,4 sekundy, zaś prędkość maksymalna równa jest 250 km/h. Najmocniejszą jednostką wysokoprężną pozostaje nadal silnik V6 o pojemności 3 litrów i mocy maksymalnej 184 KM i maksymalnym momencie równym 400 Nm.


Wybrane dla Ciebie
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
ZACZEKAJ! ZOBACZ, CO TERAZ JEST NA TOPIE 🔥