| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/8512/vectra-2005-01.jpeg',550,367) ) |
| --- | Zazwyczaj pojazdy niższych segmentów nobilituje się nadając im cechy podobieństwa zewnętrznego do modeli z wyższej półki. Tym razem stało się odwrotnie, bo Vectra i Signum, czyli dwa najwyżej plasujące się modele Opla upodobniono do kompaktowej Astry. Fakt nie należy postrzegać jako przewrotność, a raczej wyraz trzeźwości umysłu: po co upierać się przy rozwiązaniach innych, niż te, które klientom podobają się najbardziej.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/8512/vectra-2005-02.jpeg',550,367) ) |
| --- | Opel ujawnił wprawdzie zdjęcia jedynie nowej Vectry, ale zapowiedział przy tym, że zmiany są identyczne w przypadku obu – tak samo z przodu wyglądających modeli. Radykalnie zrezygnowano z kanciastej i pozbawionej choćby odrobiny fantazji estetyki wykpiwanej jako „sen księgowego”. Vectra i Signum ukazują teraz smuklejszy, nawiązujący do kształtu kropli kształt przodu. Podobieństwo do pochlebnie ocenianej Astry jest tu oczywiste. Przemodelowano zderzaki i błotniki, nadając im formę przystającą do zaokrąglonych reflektorów. O dziwo, nie zmieniono niczego z równie kanciastego, jak przedtem tyłu – widocznie producent uznał, że ten nie domaga się korekty. Wnętrze zyskało nowe materiały, a kształty panela środkowego bardzo nieznacznie zaokrąglono. Wszystkie wersje wyposażane teraz będą w trójramienną kierownicę, która dotychczas montowana była wyłącznie w bogatszych wersjach.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/8512/vectra-2005-03.jpeg',550,367) ) |
| --- | Prócz zmian stylistycznych, na uwagę zasługuje wprowadzenie nowej, najsilniejszej jednostki: benzynowego sześciocylindrowego silnika benzynowego o pojemności 2,8 litra i mocy maksymalnej 230 KM. Dzięki turbodoładowaniu o dwóch wirnikach maksymalny moment obrotowy wynoszący 330 Nm osiągany jest w zakresie obrotów od 1,8 tys do 4,5 tys obr/min. Czas, jaki pochłania sprint od 0 do 100 km/h wynosi w przypadku Vectry tylko 7,4 sekundy, zaś prędkość maksymalna równa jest 250 km/h. Najmocniejszą jednostką wysokoprężną pozostaje nadal silnik V6 o pojemności 3 litrów i mocy maksymalnej 184 KM i maksymalnym momencie równym 400 Nm.