Bridgestone opracowało nową technologię służącą do oceny zużycia opon i głębokości bieżnika. Opiera się ona na koncepcji Contact Area Information Sensing.
W miarę zużycia bieżnika opony zmniejsza się jej przyczepność na mokrej nawierzchni. Ponadto nierównomierne lub jednostronne starcie ogumienia znacznie zwiększa ryzyko złego funkcjonowania samochodu.
Nowa technologia wykorzystuje czujniki zamontowane po wewnętrznej stronie opony. Umożliwiają one uzyskanie informacji na temat zmian stanu bieżnika podczas normalnej jazdy. Analizując te informacje, system szacuje zużycie i informuje kierowcę w czasie rzeczywistym o stanie ogumienia.
Dzięki temu ma wzrosnąć bezpieczeństwo jazdy, zaś właściciel pozna moment, gdy trzeba wymienić opony na nowe. Dodatkowo technologia ma zapobiegać nierównomiernemu zużyciu, ponieważ pozwala ustalić maksymalny możliwy okres eksploatacji i wybrać optymalny termin wymiany.
Źródło: Bridgestone
ll/moto.wp.pl