Nowa Honda CB750 Hornet ma najlepszy w klasie stosunek mocy do masy. Znamy też cenę
Po serii zapowiedzi Honda w końcu pokazała nowego Horneta - CB750 z nowym, niepowtarzalnie brzmiącym silnikiem i lekką konstrukcją. A wszystko to w całkiem przyzwoitej cenie.
Nowy Hornet zadebiutował na targach motocyklowych Intermot w niemieckiej Kolonii, jako najnowsza propozycja dla klientów poszukujących lekkiej, zwinnej maszyny o wszechstronnym charakterze. Honda zapewnia o radości z jazdy i łatwości z prowadzenia, wynikającej z najlepszego w klasie stosunku mocy do masy.
Rzędowy, dwucylindrowy silnik ma sporą pojemność 755 cm3, zachowując przy tym dość kompaktowe wymiary. Osiąga maksymalnie 92 KM mocy przy 9500 obr./min. i 75 Nm maksymalnego momentu obrotowego przy 7250 obr/min.
To pokaz inżynierskich możliwości Hondy: wał korbowy z wykorbieniami przesuniętymi o 270 stopni, nierównomierne odstępy pomiędzy momentami zapłonu i specjalnie zaprojektowany układ wydechowy owocują niepowtarzalnym, pulsacyjnym brzmieniem.
Opatentowane kanały dolotowe Vortex Flow odpowiadają za równomierne rozprowadzenie strumienia powietrza we wnętrzu airboxa, zapewniając ostrą reakcję przepustnicy i szybki start. Cylindry pokryto natomiast wytrzymałą powłoką Nikasil znaną już z CBR1000RR Fireblade. Sam silnik mieści się w lekkiej, dwubelkowej ramie ze stali.
Jeśli chodzi o zawieszenie, znajdziemy tu widelec USD Showa Big Piston, z rozdzieleniem funkcji i goleniami o średnicy 41 mm. Z tyłu natomiast zastosowano amortyzator z regulacją napięcia wstępnego i stalowy wahacz w układzie Pro-Link.
Hornet może też pochwalić się całkiem bogatym wyposażeniem: 5-calowym, kolorowym wyświetlaczem, w pełni LED-owym oświetleniem, czy sterowaniem głosowym i łącznością z Android Auto / Apple CarPlay. Na pokładzie jest też system wyboru trybów jazdy. Dostępne są trzy domyślne tryby oraz czwarty pozwalający indywidualnie dostosować dobór mocy, intensywności hamowania silnikiem oraz kontroli unoszenia przedniego koła.
Źródła: Materiały prasowe
Nowy motocykl Hondy jest już dostępny w sprzedaży z bazową ceną 35 900 zł. Klienci mają do wyboru cztery warianty kolorystyczne: Pearl Glare White, Graphite Black (dla obu przewidziano klasyczną ramę Metallic Red Flame i anodowane widelce Red), a także w kolorze Matte Iridium Gray Metallic oraz Mat Goldfinch Yellow i pakiety oryginalnych akcesoriów różniące się charakterem - Sport, Style i Touring.